Akustika
Re: Akustika
Tak to bych si rozhodně vybral:) Hlavně ten červenej Standard mňam No ale stejně to neřeší můj problém. Nechám si kytaru poslat a bůhví jak bude hrát...
EDIT: I když ten Vinage strat je taky hezkej a asi o třídu výše, než ten standard...
EDIT: I když ten Vinage strat je taky hezkej a asi o třídu výše, než ten standard...
Re: Akustika
Co myslíte? Fender za 8500kč:) Bude to stát za něco?
http://hudba.bazos.cz/inzerat/11006770/ ... -LEVNE.php
http://hudba.bazos.cz/inzerat/11006770/ ... -LEVNE.php
Re: Akustika
Fotka vypadá hezky, škoda jen, že se určitě nejedná o prodávaný nástroj. Tohle je fotka stažená někde na netu, pochybuju, že by prodejce takhle upravoval fotku jen kvůli prodeji.
Otázka proč tam ten inzerát visí tak dlouho (od 19.7.)... respektive jestli už není kytara u nového majitele.
Otázka proč tam ten inzerát visí tak dlouho (od 19.7.)... respektive jestli už není kytara u nového majitele.
Re: Akustika
Tak jsem našel tuhle No napoprvé úžas moc mě ta kytárka padla do oka:) A také konečně něco s pevnou kobylkou...Byl by mě někdo schopný o tom něco říct?
http://kytary.cz/epiphone-worn-1966-wil ... /HN107679/
http://kytary.cz/epiphone-worn-1966-wil ... /HN107679/
Re: Akustika
Dejw -
deClaim -
Ale jak se tak dívám na tuhle, začíná se mi líbit a ani mechaniky 3L+3P by se k ní nehodily. Mám rád retro 60.let a navíc mahagon tělo, lepený tenký mahagonový krk alá 60.léta, pevná kobylka a struník Tune-O-matic a navíc ve variantě "stop".
Neporadím ti, v ruce jsem jí nedržel a ani netuším, jak hrají ty minihumbuckery.
Rozhodně ale stojí za pozornost a vyzkoušení.
Hodím ti sem stránky výrobce s názory diskutujících - http://www2.gibson.com/Products/Electri ... shire.aspx
Tak tak pánové. Tenhle fender se řešil na jiném fóru 21.7. a ten inzerát byl na více bazarových stránkách. Ale z těch stránek už zmizel, myslím si, že za tu cenu perfektní koupě i když fotky reálného nástroje budou asi vypadat jinak.Otázka proč tam ten inzerát visí tak dlouho (od 19.7.)... respektive jestli už není kytara u nového majitele.
deClaim -
Začínáš měnit můj vkus Já jsem tyhle tvary alá telestratocaster nějak přecházel a navíc mechaniky v jedné řadě, nic pro mě.Tak jsem našel tuhle No napoprvé úžas moc mě ta kytárka padla do oka:
Ale jak se tak dívám na tuhle, začíná se mi líbit a ani mechaniky 3L+3P by se k ní nehodily. Mám rád retro 60.let a navíc mahagon tělo, lepený tenký mahagonový krk alá 60.léta, pevná kobylka a struník Tune-O-matic a navíc ve variantě "stop".
Neporadím ti, v ruce jsem jí nedržel a ani netuším, jak hrají ty minihumbuckery.
Rozhodně ale stojí za pozornost a vyzkoušení.
Hodím ti sem stránky výrobce s názory diskutujících - http://www2.gibson.com/Products/Electri ... shire.aspx
Re: Akustika
Milane prosímtě ta varianta stop copak to znamená?
A nějaká výhoda či nevýhoda toho lepeného krku?
A nějaká výhoda či nevýhoda toho lepeného krku?
Re: Akustika
Klasická kobylka Tune-O-matic je nasazená (pouze nasazená) na dvou "trnech" a drží na nich díky tahu, resp. tlaku strun.deClaim píše:Milane prosímtě ta varianta stop copak to znamená?
Ty trny a díry v kobylce ovšem mají vůči sobě vůli a může docházet k nepatrnému pohybu kobylky v podélném směru (nebo spíš kolíbání na trnech). prostě když sundáš struny, kobylku nemá co držet a jde sundat.
S tím vikláním mám osobní nepříjemnou zkušenost s kobylkou s rolnami firmy Schaller.
Zatímco kobylka ve variantě stop má místo trnů šrouby a kobylka je pevně přišroubovaná ke kytaře.
Vygoogli si obrázky a určitě na to přijdeš.
EDIT: Tady se dočteš o té kobylce víc (dole je i dost detailní foto) - http://www.audiotek.cz/product-46472-ep ... -darkburst
Tak tohle je na slohovou práciA nějaká výhoda či nevýhoda toho lepeného krku?
Vyzkoušel jsem oba druhy spojení krku s tělem a osobně preferuji lepený spoj z těchto důvodů:
- lepený spoj je náročnější na přesnost výroby a tudíž musí výrobce o kytarách něco vědět, znát, musí na to být vybaven (i když firma Fender určitě vyrábí skvělé kytary a jejich šroubované krky nic nevypovídají o diletantství)
- myslím si, že lepený spoj je dokonalejší spoj. Lepidla Titenbond jsou v tahu pevnější než samotné dřevo.
- z hlediska přenosu vibrací strun je podle mě lepší sestava dřevo-lepidlo-dřevo, než dřevo-vzduchová mezera - dřevo. Nevěřím, že kdesi v Asii jsou schopni zabrousit lože a krk, aby mohl napsat dřevo-dřevo. Projdi si jiná fóra a uvidíš, co lidi najdou mezi krkem a tělem - kousky dýhy, šmirgpapír...
Nedávno jsem četl názory jednoho pražského kytaráře a ten prohlásil, že kdo hledá tón tak lepí, kdo hledá jednoduchou technologii, tak šroubuje.
- mám lepší pocit u lepeného spoje, u šroubovaného se mi někdy ozývalo praskání (nevím jestli pracovalo dřevo nebo šrouby?). Prostě vím, že držím festovou kytaru jakoby z jednoho kusu. Větší stabilita. Při změně teploty nebo vlhkosti dřevo pracuje, ovšem nikoliv tolik ocelové vruty. Dva rozdílné materiály bude vždy asi problém.
- u šroubovaného spoje lehce vyměním krk za jiný. I to může svědčit o alibismu. Pokud vyrábím perfektní krky z vysušeného dřeva, tak se nemusím bát reklamací a lepím.
- u lepeného krku nepotřebuji tolik masivní patku spoje. Mám lepší dostunost levé ruky na vyšší pražce.
Osobně tedy vidím jediné plus u šroubovaného spoje - možnost snadné výměny krku za jiný. A to je asi tak všechno a teď se do mě příznivci šroubů, resp. vrutů pusťte
EDIT: osobní zkušenost (+fotografie) se šroubovým spojem jsem popsal tady - http://www.kytaraforum.cz/viewtopic.php?f=58&t=580
Naposledy upravil(a) Milan dne 29 srp 2011 09:00, celkem upraveno 1 x.
Re: Akustika
Našel jsem ty názory kytaráře Petra Procházky na spoj lepidlo- vrut. Takže cituji ze stránek - http://www.guitar-makers.com/www/onas.php
Citace: Dobrý den,
jedná se o čistě technologický ústupek, který si většina z firem zdůvodní některým z pádných argumentů - viz. Seagull a Norman, kteří tvrdí, že při standardním lepeném spoji nelze tak skvěle udržet úhel krku vůči rezonanční desce ... |-/
Šroubovaný krk umožňuje rychlé a čisté spasování s korpusem kytary, a to důležité je, že je to možné po dokončení povrchové úpravy, což u lepeného spoje vyžaduje honě času, trpělivosti a opatrnosti, větší úpravy pak nebývají možné vůbec. Šroubovaný krk tedy znamená bezproblémové lakování těla a krku zvlášť.
Dalším argumentem je možnost rychlé výměny krku při reklamacích.
Lepený spoj je mnohdy oříšek a velmi často se při výměně krku poškodí povrchová úprava korpusu.
Pro lepený spoj hovoří především akustika.
Aby byl přenos energie v nástroji optimální, je třeba, aby spoj krku a těla byl absolutně rigidní a neumožnil krku sebemenší vibrace v místě spoje. Každý šroubovaný spoj má po určité době částečnou vůli.
Lepený spoj ovliňuje především sustain, výkon a barvu tónu.
To, že mnoho firem si pro dosažení opticky čistého spoje u šroubovaných krků, pomáhá silikonem, kterým vyplní spáru spoje a který skryje drobné nepřesnosti mezi krkem a korpusem, celkem vypovídá o přístupu v otázkách akustiky.
Zvláštní věc je, že si většina kytaristů uvědomuje nedostatky obdobného řešení u elektrických kytar - především Strat a Tele - ale u akustického nástroje slepě uvěří firmě, že lepší cesty není.
Pokud se zamyslíte nad tím, kdo šroubované spoje používá, ve většině případů zjistíte, že se jedná o poměrně mladé firmy, postavené na co možná nejefektivnější technologii a úspoře materiálu.Pokud znáte výrobní technologii, podobný přístup se Vám rozkryje i v mnoha dalších výrobních krocích, nejen u spoje krku.
Stručně shrnuto- šrouby znamenají technologii a pohledovou dokonalost, lepení zvuk.
U levné a střední třídy nástrojů bych v tom problém neviděl, nemyslím, že by si toho kdo všiml, protože kytary v této kategorii většinou nenabízejí excelentní akustické výkony.
U luxusních nástrojů, kde už se řeší každý detail, nemá tahle technologie místo.
Odpověď | X | 29.04.11, 10:43:28
Citace: Dobrý den,
jedná se o čistě technologický ústupek, který si většina z firem zdůvodní některým z pádných argumentů - viz. Seagull a Norman, kteří tvrdí, že při standardním lepeném spoji nelze tak skvěle udržet úhel krku vůči rezonanční desce ... |-/
Šroubovaný krk umožňuje rychlé a čisté spasování s korpusem kytary, a to důležité je, že je to možné po dokončení povrchové úpravy, což u lepeného spoje vyžaduje honě času, trpělivosti a opatrnosti, větší úpravy pak nebývají možné vůbec. Šroubovaný krk tedy znamená bezproblémové lakování těla a krku zvlášť.
Dalším argumentem je možnost rychlé výměny krku při reklamacích.
Lepený spoj je mnohdy oříšek a velmi často se při výměně krku poškodí povrchová úprava korpusu.
Pro lepený spoj hovoří především akustika.
Aby byl přenos energie v nástroji optimální, je třeba, aby spoj krku a těla byl absolutně rigidní a neumožnil krku sebemenší vibrace v místě spoje. Každý šroubovaný spoj má po určité době částečnou vůli.
Lepený spoj ovliňuje především sustain, výkon a barvu tónu.
To, že mnoho firem si pro dosažení opticky čistého spoje u šroubovaných krků, pomáhá silikonem, kterým vyplní spáru spoje a který skryje drobné nepřesnosti mezi krkem a korpusem, celkem vypovídá o přístupu v otázkách akustiky.
Zvláštní věc je, že si většina kytaristů uvědomuje nedostatky obdobného řešení u elektrických kytar - především Strat a Tele - ale u akustického nástroje slepě uvěří firmě, že lepší cesty není.
Pokud se zamyslíte nad tím, kdo šroubované spoje používá, ve většině případů zjistíte, že se jedná o poměrně mladé firmy, postavené na co možná nejefektivnější technologii a úspoře materiálu.Pokud znáte výrobní technologii, podobný přístup se Vám rozkryje i v mnoha dalších výrobních krocích, nejen u spoje krku.
Stručně shrnuto- šrouby znamenají technologii a pohledovou dokonalost, lepení zvuk.
U levné a střední třídy nástrojů bych v tom problém neviděl, nemyslím, že by si toho kdo všiml, protože kytary v této kategorii většinou nenabízejí excelentní akustické výkony.
U luxusních nástrojů, kde už se řeší každý detail, nemá tahle technologie místo.
Odpověď | X | 29.04.11, 10:43:28
Re: Akustika
To je tedy obsáhlá odpověd Moc děkuji!
Ještě k tomu lepenému krku má to nějakou výztuhu na korigování prohnutí krku? Nebo se musím spolehnout na kvality výrobce? Kytara se mě moc líbí i zvukově, ale pořád mám z takového typu spoje respekt...
Ještě k tomu lepenému krku má to nějakou výztuhu na korigování prohnutí krku? Nebo se musím spolehnout na kvality výrobce? Kytara se mě moc líbí i zvukově, ale pořád mám z takového typu spoje respekt...
Re: Akustika
Za obsáhlé odpovědi já fakt nemůžu, to nějak samo
Za svůj krátký hudební život jsem se nesetkal s tím, aby klasická elektrofonická kytara neměla výztuhu krku s možností regulace.
Tahle kytara jí má taky a šroub (nebo matku - teď nevím jak to mají Epiny) najdeš pod tou plastovou trojúhelníkovou krytkou
s písmenem
Odvrutíš tři vruty a jsi tam.
Tahle výztuha tě ale nespasí před nekvalitně vyrobeným krkem! Touhle výztuhou jen reguluješ prohnutí krku, ale nevyřešíš boční prohnutí nebo vrtuli krku.
S tím spojem krk-tělo ti víc neporadím a nechci tě tlačit do něčeho, z čeho máš respekt. Osobně bych se toho nebál, ale taky nechci, abys mi za půl roku přišel nabančit krkem do vrtule .
Třeba se do našeho "rozhovoru" vmísí někdo další a předá zkušenosti.
Za svůj krátký hudební život jsem se nesetkal s tím, aby klasická elektrofonická kytara neměla výztuhu krku s možností regulace.
Tahle kytara jí má taky a šroub (nebo matku - teď nevím jak to mají Epiny) najdeš pod tou plastovou trojúhelníkovou krytkou
s písmenem
Odvrutíš tři vruty a jsi tam.
Tahle výztuha tě ale nespasí před nekvalitně vyrobeným krkem! Touhle výztuhou jen reguluješ prohnutí krku, ale nevyřešíš boční prohnutí nebo vrtuli krku.
S tím spojem krk-tělo ti víc neporadím a nechci tě tlačit do něčeho, z čeho máš respekt. Osobně bych se toho nebál, ale taky nechci, abys mi za půl roku přišel nabančit krkem do vrtule .
Třeba se do našeho "rozhovoru" vmísí někdo další a předá zkušenosti.
Re: Akustika
No prostě jsem se do ní ihned zamiloval:) Nejspíše jí vezmu. Ty lepené krky jsou náchylnější na kroucení?
http://www.youtube.com/watch?v=sTMKjb9jMlw
Tady je i nějakej hudební test, ale asi to nebude moc objektivní:)
http://www.youtube.com/watch?v=sTMKjb9jMlw
Tady je i nějakej hudební test, ale asi to nebude moc objektivní:)
Re: Akustika
Osobně si myslím, že sis vybral dobře. Vezmi ji a nepřebírej abys nepřebraldeClaim píše:No prostě jsem se do ní ihned zamiloval:) Nejspíše jí vezmu.
Ale vůbec ne! Kroucení krku vůbec nesouvisí s tím, jestli je lepený, šroubovaný, průchozí nebo patkový.Ty lepené krky jsou náchylnější na kroucení?
Já jsem ti s tím nechtěl nasadit brouka do hlavy Jen se snažím tady všechny upozornit na možná úskalí. To, že se ti zkroutí krk do vrtule, tak to je nižší pravděpodobnost než že tě trefí meteorit do hlavy
Aby to bylo objektivní, tak musíš mít stejné struny, trsátko, ruce, styl a sílu hraní, zesilovač a jeho nastavení, kabel, reproduktory...Tady je i nějakej hudební test, ale asi to nebude moc objektivní:)
Co jsem tak rychle prolít, tak ji nabízejí pouze v Praze a ještě v Ostravě muzikant.cz, ale ten jí má zbytečně drahou. A nikde jí nemají skladem
Re: Akustika
Ještě bych poprosil o srovnání těchto dvou kytar, snímače atd. Kterou by jste vzali vy? Hodí se ty humbuckery na hraní bez zkreslení? Asi to nebude takový jako singly co?
http://kytary.cz/squier-standard-fat-st ... /HN001151/
http://kytary.cz/epiphone-worn-1966-wil ... /HN107680/
Fakt se omlouvám, stále sem něco nahazuju
http://kytary.cz/squier-standard-fat-st ... /HN001151/
http://kytary.cz/epiphone-worn-1966-wil ... /HN107680/
Fakt se omlouvám, stále sem něco nahazuju
Re: Akustika
Tvoje krátké dotazy mě neustále nutí psát slohové práce , ale "naštěstí" o zvuku těchto dvou kytar vím starou bačkoru.
Tak jenom obecně.
Singly mají přirozený charakter kytarového zvuku bohatého na vyšší frekvence. Mají zvonivý čistý zvuk.
Humbuckery mají silnější výstup, hutnější zvuk bohatý na středové a basové frekvence s nižším podílem výšek.
Podle mě se tyto charaktery plně projeví při zkresleném zvuku. Při čistém by to nemělo být tak dramatické, ale třeba kecám, tolik zkušeností zase nemám. Spíš bych si vsadil na to, že ty singly budou mít víc brumu a šumu.
Ono to není jen o singlech nebo humbuckerech, záleží na materiálu jádra cívky (keramika, AlNiCo), poloha snímače (krk, střed, kobylka), výška strun nad snímačem, kvalita a počet závitů cívkového vodiče, aktivní nebo pasivní snímač....
Z tohoto pohledu se univerzálnější jeví Squier se snímači HSS než Epina s HH.
Ale jen jeví teoreticky, z humbuckeru máš taky krásný čistý zvuk.
Ono od stolu srovnávat dvě rozdílné kytary je těžké. Tedy aspoň pro mě.
EDIT:
Tak jenom obecně.
Singly mají přirozený charakter kytarového zvuku bohatého na vyšší frekvence. Mají zvonivý čistý zvuk.
Humbuckery mají silnější výstup, hutnější zvuk bohatý na středové a basové frekvence s nižším podílem výšek.
Podle mě se tyto charaktery plně projeví při zkresleném zvuku. Při čistém by to nemělo být tak dramatické, ale třeba kecám, tolik zkušeností zase nemám. Spíš bych si vsadil na to, že ty singly budou mít víc brumu a šumu.
Ono to není jen o singlech nebo humbuckerech, záleží na materiálu jádra cívky (keramika, AlNiCo), poloha snímače (krk, střed, kobylka), výška strun nad snímačem, kvalita a počet závitů cívkového vodiče, aktivní nebo pasivní snímač....
Z tohoto pohledu se univerzálnější jeví Squier se snímači HSS než Epina s HH.
Ale jen jeví teoreticky, z humbuckeru máš taky krásný čistý zvuk.
Ono od stolu srovnávat dvě rozdílné kytary je těžké. Tedy aspoň pro mě.
EDIT:
Hele, docela mě to tady baví, ale jestli sem hodíš jěště nějakou třetí kytaru a budeš chtít srovnání , tak ti doporučím tuhle a věř tomu, že bude hrát skoro sama singl nesingl humbucker nehumbucker.Fakt se omlouvám, stále sem něco nahazuju
Re: Akustika
To Milan: Já mám zase opačný problém nedokážu se rozepsat:) Prostě stručně jasně. Ale na druhé straně jsem rád za obsáhlou odpověď Které se mě vždy od tebe dostane, děkuju ti moc za pomoc při výběru! Konečně jsem se rozhoupal a objednal Wilshire:)