Jaké trsátko
Re: Jaké trsátko
Milan: To jsou tedy celkem zajímavé výsledky, takové rozdíly bych rozhodně nečekal! Musím se do toho měření už také pustit! Zajímavé by asi bylo, kdyby trsátko s udávaným rozměrem 0.66 mělo více než jeho kolega o rozměru 0.73! No uvidíme...
Re: Jaké trsátko
Musím ale zopakovat, že to měření vypovídá jen a jen o konkrétních trsátkách, o konkrétních mikrometrech a o (ne)přesnosti měření.Dejvis píše:To jsou tedy celkem zajímavé výsledky, takové rozdíly bych rozhodně nečekal!
Weinarovi souhlasí skutečná tloušťka s udávanou a tak by to asi mělo být.
Re: Jaké trsátko
Já osobně trsátka používám jenom u ohňů a tam vždy nosím tři, přeci jenom, 3mm trsátkem se špatně tlumí struny a 0,6mm zase pořádně nevyzní basové přechody. Každopádně trsátka jsou otázkou destikorun a tak není problém vyzkoušet jich co nejvíce. Já jsem třeba ke své kytaře dsotal pytlík s asi 6ti druhy a bylo fajn to zkošet :geek:
Jinak při klasickém hraní používám prstátko (neboli palcové něco...) a tam je teprve boj se správnou tloušťkou
Jinak při klasickém hraní používám prstátko (neboli palcové něco...) a tam je teprve boj se správnou tloušťkou
Re: Jaké trsátko
dotDM píše: používám prstátko (neboli palcové něco...)
Nemáš na mysli spíš prstýnek?
Re: Jaké trsátko
Trsátko je poměrně iluzorní věc, zvlášť posuzování jeho tloušťky. Záleží na materiálu, nejběžnější bývá akrylát a silon. Akrylát je poměrně tvrdý, silon je takové blátíčko. Podstatné je, co a jak hrajete - jestli je důležitá artikulace tonů, kdy každý tón musí být čitelný, separovaný, třeba bluegrass. Tam použijete tvrdé trsátko a spíš kulaté. Při hře se trsátko nesmí ohýbat, musí strunu před sebou "valit". Trsátko nikdy nesmí plácat. Na elektrickou kytaru se používá ledacos, tam je možností mnohem víc, protože se tam používají měkké, hlazené struny - ale o tom ať poreferuje někdo, kdo tomu rozumí.
Jinak se můžete setkat i s kovovými trsátky (používají se, pokud vím, na elektriku) a s tzv. "kachlemi", které mohou být dřevěné, většinou z ebenu, nebo z lisované pryskyřice. Používají se v jazzu a gypsy. Kdysi se používala trsátka z želvoviny (pouze z karety obrovské, dnes chráněné) a bývala velmi ceněná. Dnes se používá imitace želvoviny na bázi akrylátu, k nejlepším patří trsátka Golden Gate.
To, co je na fotce v předešlém příspěvku, jsou "drápy" (správně prstýnky) ProPik. Pokud vím, dělá je ještě firma Dadi. Nejsou typické, je to spíš rarita - bohužel, sám je propaguju, hraju s nimi. Typický prstýnek je celistvý, na fotce vlevo (vpravo ProPik, vlevo běžný Dunlop). Jsou používané spíš pro banjo.
Velmi rozšířené je hraní pouze s "palcem", neboli palcovým trsátkem, což měl asi na mysli autor předchozího příspěvku. Jeho výběr je problém sám o sobě, jsou palce buď akrylátové, nebo kovové. Doporučil bych spíš tvrdší palec (používám Golden Gate) a musí vám sedět velikost, jinak to docela nepříjemně dře. Kovový palec si může pozohýbat dle potřeby, ale musí mít dokonale hlazené (zakulacené) hrany. Jazýček palce je nutné přihnout tak, aby byl při hře souběžně se strunou, jinak vznikají nepříjemné pazvuky. Jak se hraje kovovým palce je vidět zde:
http://www.ok1rr.com/snd/OldPickersBreakdown.flv
Umělohmotný palec si budeme muset patrně přibrousit. Návod má na stránkách Martin Tallstrom
.
(Tam si také můžete poslechnout prima muziku). Kromě velikosti (M/L/S) je ještě důležitá velikost velikost jazýčku a jeho úhel s osou (bývá 10-30 stupňů). Když si ale koupíte palec s velkým jazýčkem, můžete si ho upravit, jak chcete. Palce s dlouhým, tenkým jazýčkem se mi jeví jako dost nepraktické, ale proti gustu žádný dyšputát...
Jinak se můžete setkat i s kovovými trsátky (používají se, pokud vím, na elektriku) a s tzv. "kachlemi", které mohou být dřevěné, většinou z ebenu, nebo z lisované pryskyřice. Používají se v jazzu a gypsy. Kdysi se používala trsátka z želvoviny (pouze z karety obrovské, dnes chráněné) a bývala velmi ceněná. Dnes se používá imitace želvoviny na bázi akrylátu, k nejlepším patří trsátka Golden Gate.
To, co je na fotce v předešlém příspěvku, jsou "drápy" (správně prstýnky) ProPik. Pokud vím, dělá je ještě firma Dadi. Nejsou typické, je to spíš rarita - bohužel, sám je propaguju, hraju s nimi. Typický prstýnek je celistvý, na fotce vlevo (vpravo ProPik, vlevo běžný Dunlop). Jsou používané spíš pro banjo.
Velmi rozšířené je hraní pouze s "palcem", neboli palcovým trsátkem, což měl asi na mysli autor předchozího příspěvku. Jeho výběr je problém sám o sobě, jsou palce buď akrylátové, nebo kovové. Doporučil bych spíš tvrdší palec (používám Golden Gate) a musí vám sedět velikost, jinak to docela nepříjemně dře. Kovový palec si může pozohýbat dle potřeby, ale musí mít dokonale hlazené (zakulacené) hrany. Jazýček palce je nutné přihnout tak, aby byl při hře souběžně se strunou, jinak vznikají nepříjemné pazvuky. Jak se hraje kovovým palce je vidět zde:
http://www.ok1rr.com/snd/OldPickersBreakdown.flv
Umělohmotný palec si budeme muset patrně přibrousit. Návod má na stránkách Martin Tallstrom
.
(Tam si také můžete poslechnout prima muziku). Kromě velikosti (M/L/S) je ještě důležitá velikost velikost jazýčku a jeho úhel s osou (bývá 10-30 stupňů). Když si ale koupíte palec s velkým jazýčkem, můžete si ho upravit, jak chcete. Palce s dlouhým, tenkým jazýčkem se mi jeví jako dost nepraktické, ale proti gustu žádný dyšputát...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Ol'Dawg dne 31 črc 2012 03:51, celkem upraveno 7 x.
http://www.kytara.net | http://www.facebook.com/pages/Akustick% ... 5?filter=3
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick
Re: Jaké trsátko
Ol'Dawg: Díky za přínosný příspěvek, alespoň tedy pro mě.
Taky díky za názor, že posuzování tloušťky trsátka je iluzorní. Právě proto firma Gibson uvádí místo tloušťky trsátek jejich tvrdosti.
Pro někoho je důležitější tloušťka trsátka a už je mu jedno, jak je trsátko tvrdé.
Mám kovové trsátko 0,3 mm a nemám šanci ho ohnout jako 3 mm silné plastové.
Prostě jak říkáš, trsátko nesmí před strunou uhnout, ale přesně naopak.
Taky díky za názor, že posuzování tloušťky trsátka je iluzorní. Právě proto firma Gibson uvádí místo tloušťky trsátek jejich tvrdosti.
Pro někoho je důležitější tloušťka trsátka a už je mu jedno, jak je trsátko tvrdé.
Mám kovové trsátko 0,3 mm a nemám šanci ho ohnout jako 3 mm silné plastové.
Prostě jak říkáš, trsátko nesmí před strunou uhnout, ale přesně naopak.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 29 říj 2011 10:57
Re: Jaké trsátko
weinar píše:to víš že poznám je to celkem znatelný
Na 11 Elixíry na akustiku Seagull S6,i na devítku Rieger-Kloss jedině 0,73 to se mi osvědčilo:-)
Rieger-Kloss Devítka:polomas,Cedr
Seagull S6:polomas,Smrk
Seagull S6:polomas,Smrk
Re: Jaké trsátko
Ol'Dawg: Sice pozdě, ale také děkuji. A ta historie je vážně hezky napsaná
Re: Jaké trsátko
když tě hraní začne bavit, tak je jedno v jakým věku začneš, začátky jsou pro každýho stejně těžký... důležitý je najít si na kytaru čas, ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že když je třeba venku hnusně, tak hraju i 4 hodiny v kuse... u kytary se skvěle relaxuje a odpočívá...
přeji ať se daří a vhodnou volbu nástroje
-------------------------
Les Sacs Longchamps Pas Cher
přeji ať se daří a vhodnou volbu nástroje
-------------------------
Les Sacs Longchamps Pas Cher