Na návštěvě: 3D Music

Odpovědět
Uživatelský avatar
redakce
Moderátor
Příspěvky: 1128
Registrován: 02 črc 2014 13:59

Na návštěvě: 3D Music

Příspěvek od redakce »

Od velkoobchodu k prodejně a e-shopu se specializací na kytary a bicí.
11. 8. 2020

Společnost 3D Music se dlouhé roky specializovala a specializuje na dovoz a velkoobchodní prodej hudebních nástrojů a příslušenství prestižních světových značek, přičemž zúročovala dobré vztahy především s japonskou společností Hoshino Gakki, pod kterou spadají stálice hudebního průmyslu Tama a Ibanez. V roce 2008 začíná na předměstí Hradce Králové fungovat maloobchodní prodejna se specializací na sortiment kytar a bicích nástrojů a od roku 2015 je spuštěn e-shop pod značkou 3D Music Express. Jak se daří hudebninám ve východočeské metropoli, jsme se zeptali jejího majitele Jindřicha Huka.
Obrázek

Značka 3D Music má v našich podmínkách renomé. Jak se jí dostalo dobré pověsti?
Je to prosté a zdánlivě jednoduché, přesto ne každý to umí. Při komunikaci se zákazníkem musí být obchodník zkušeným a kompetentním partnerem. O zákazníka se pečlivě staráme. Důsledná komunikace a přesná informovanost jsou základ. Specializujeme se na kytary a bicí, a to pouze na určité značky. To nám umožňuje držet v daném segmentu nezvykle širokou nabídku, lépe se v sortimentu orientujeme my i zákazník. V nabízených značkách u nás najdete téměř vše. Poskytujeme dlouhodobě odborné poradenství a servis.

Co se musí stát, aby zástupci společnosti Hoshino Gakki svěřili výhradní distribuci svých značek Tama a Ibanez firmě z malé středoevropské země?
Máme za sebou opravdu mnoho let zkušeností v hudebním byznysu. U většiny z nás je to více než 25 aktivních let. Na začátku spolupráce to bylo odhodlání, chuť jít do něčeho nového a trochu štěstí. Později jsme výrobci dokázali, že to umíme zúročit. Rok 2014 ale přinesl změny, které byly především důsledkem globalizace. Produkty Ibanez i Tama se vyrábějí v různých zemích světa a aby zásobování evropského trhu bylo plynulejší a zboží dostupnější, rozhodl výrobce o změně distribuce a země střední Evropy byly převedeny pod německého distributora Roland Meinl Musikinstrumente. Známe historii dodavatele osobně a vývoj nástroje po nástroji. Abychom využili svých bohatých zkušenosti, pokračujeme v prodeji těchto značek nadále.
Obrázek
Obrázek

Snažil jste se pro 3D Music získat výhradní distribuci také pro jiné značky?
Jistě ano, ale není to snadná věc. Snažit se získat značky od stávajících distributorů je nám cizí. Zavádění nových značek stojí mnoho energie a peněz, někdy s nejistým výsledkem. Nicméně díky našim obchodním přátelům a kontaktům se nám podařilo do distribuce získat a zařadit některé nové zajímavé značky. Výsledkem je např. zastoupení Fishman, Aquarian nebo také elektrické kytary značky FGN. FGN je obchodní značka vyhlášené japonské továrny Fujigen. Je obecně známo, že právě Fujigen už od 70. let vyráběl kytary pro Ibanez a Gibson. Třeba v 80. letech zde chrlili desetitisíce kusů kytar měsíčně pro Fender. Dodnes se zde vyrábí téměř veškeré japonské modely Ibanez.

Zmínil jsem, že jste se původně věnoval pouze velkoobchodu. Maloobchodní prodejna a e-shop vznikly na základě obchodního růstu, nebo byl důvod jiný?
Léta jsme se řídili myšlenkou, že kvalitně lze dělat jen jedna činnost. Abychom dobře dělali velkoobchod se všemi obvyklými službami a dnešním komfortem, tak jen těžko můžeme zvládnout plnosortimentní maloobchodní prodej se vším, co k tomu patří. Později jsme ale naši strategii postupně přehodnotili. Protože máme v našich značkách plné sklady, byla by škoda to zákazníkům nenabídnout. Významnou roli v rozhodování tehdy hrál i fakt ukončení přímé distribuce značek Ibanez a Tama. Tehdy jsme si řekli, že otevřeme prodejnu pro naše značky se specializací a zaměřením na kytary a bicí. Fakt, že k tomu nabízíme významné značkové foukací harmoniky, ladičky a metronomy Seiko nebo třeba flétny Aulos, které máme v distribuci, je jen příjemným bonusem.
Obrázek

Ve východočeském kraji, ale i za jeho hranicemi má 3D Music tradici. Daří se vám držet si stálé zákazníky a jak složité je získat nové?
Velice rád musím konstatovat, že se situace lepší a že za kvalitním výběrem si naši zákazníci neváhají dojet i ze vzdálených míst naší republiky. Stále platí, že stálého zákazníka získáváte delší dobu, ale také můžete ztratit velice brzy. Jen mě mrzí, že je mezi hudebníky stále mnoho takových, kteří preferují na prvním místě cenu a přehlížejí kvalitu výrobků a služeb solidních prodejců.

Jsou mezi vašimi zákazníky nějaké známé hudební osobnosti? Jednou za rok se nedaleko od vašeho hradeckého obchodu koná největší hudební festival v ČR. Přišla si některá z jeho programových hvězd někdy k vám nakoupit?
Ano, máme řadu podporovatelů a kamarádů mezi známými umělci a členy hudebních skupin. Mnoho let jsme například spolupracovali s Radimem Hladíkem. Dodnes na to velmi rádi vzpomínáme. Jeho kytara Ibanez George Benson, kterou si u nás koupil, byla v těch nejlepších rukou. Přátelé z No Name, Vašek Zima, Miloš Meier, Martin Vajgl, Miloš Dvořáček… to je jen malý výčet našich kamarádů, kteří u nás nakupují, nebo se vzájemně podporujeme.
Obrázek
Mike Terrana
Obrázek
Radim Hladík
Obrázek
Vašek Zima
Obrázek
Slovenská kapela No Name

Velké festivaly se letos kvůli koronaviru a restrikcím s ním spojených nekonají. Jak váš obchod tahle celosvětová nepříjemnost zasáhla?
Z počátku existovaly obavy. Kdybychom nebyli připraveni a zajištěni, bylo by to jistě mnohem těžší. Problémy se samozřejmě nevyhnuly ani našim dodavatelům. Naši zákazníci ale po několika měsících dokázali, že hudba je nádherný relaxační koníček a i přes nepříznivou a nejistou dobu přišli nakupovat. Věříme, že to tak bude pokračovat.

Je asi těžké v tuhle dobu cokoliv dlouhodobě plánovat, ale kdyby všechno šlo správným směrem, kde byste si vaši firmu přál vidět v příštích letech?
Nechceme budovat nákupní centrum typu obchodního domu. Máme ambici být významným kytarovým centrem a největším prodejcem značek Ibanez a Tama. Jako kytarista si za majitele a naše současné i budoucí zákazníky přeji, aby speciálka 3D Music byla zavedenou a stabilní značkou kvality zboží a služeb pro všechny muzikanty na našem trhu.

Děkujeme za rozhovor.

redakce

#supportyourshop


Další rozhovory


Na návštěvě: Drumcenter.cz

Rozhovor s opavským prodejcem hudebních nástrojů a výrobcem bících souprav.

Firma Ivo Honajzera působí na českém trhu od roku 1993. Za téměř tři dekády se z prodejce hudebních nosičů transformovala v jeden z nejzásadnějších obchodů s bicími nástroji v ČR a svou důležitost nejen pro severomoravský region potvrzuje spoluprací s řadou předních tuzemských bubeníků. Od roku 2003 vyrábí Drumcenter vlastní bicí soupravy pod označením DC Custom Drums a ve své stáji má endorsery jako jsou Adam Jánošík nebo . Jaké jsou další plány opavské firmy a na další zajímavosti o jejím působení, jsme se zeptali jejího zakladatele Ivo Honajzera.


Na návštěvě: Music City

Hudebniny, kam chodí (nejen) světové hvězdy.

Značka Music City patří mezi českými prodejci hudebních nástrojů a zvukové techniky mezi 3 nejvýznamnější hráče. Se třemi pobočkami v Praze, Brně a Uherském Hradišti bychom mohli mluvit o síti prodejen, které hudebníkům a zvukařům poskytují pestrý výběr hudebního náčiní od předních světových značek. Jak složité je udržet tři hudební domy na hladině malého českého rybníka a přitom neztratit krok s konkurencí, aniž by etablovaná značka utrpěla v očích zákazníků na reputaci? Věnuje se Music City také jiným aktivitám než obchodním? I na to nám v rozhovoru odpověděl Jindřich Střelka, majitel Music City.


Na návštěvě: Kytary.cz

Modřanská kytarová odysea.

Kdybychom český trh s hudebními nástroji přirovnali k cyklistickému závodu, můžeme konstatovat, že čelo jeho pelotonu drží už několik ročních etap Kytary.cz. Společnost se sídlem v pražských Modřanech se pod vedením Jana Pilse a Vladimíra Myslíka během dvaceti let své existence vypracovala v moderní firmu evropského formátu. Jako jediná v České republice organizuje vlastní hudební festival a své obchodní aktivity rozšiřuje také do zahraničí. Má u nás značka s pankáčem v logu konkurenci? Jaké byly její začátky a jakou má před sebou budoucnost? I na to jsme se zeptali jejího obchodního ředitele Jiřího Würtherleho.

Odpovědět