DV Mark DV Little 250 M

Příspěvky: 70

DV Mark DV Little 250 M

Metal s příchutí špaget.
6. 2. 2017

Italská firma DV Mark je dceřinou společností Markbass, která byla zacílená hlavně na basové aparáty. DV Mark pro změnu cílí na kytaristy, vytváří všestranné a samozřejmě dobře znějící aparáty. V jejím portfoliu najdeme jak lampové, tranzistorové, tak i modelingové aparáty, reproboxy a celou další řadu kytarového příslušenství. Jak je patrné, produkty společnosti DV Mark si najdou své uplatnění v každém žánru. Ve svém portfoliu má firma takové hráče, jako je například Kiko Loureiro (Megadeth, Angra), Frank Gambale (Chick Corea Band) a nebo kytarový virtuóz Michael Angelo Batio, který se proslavil hraním na dvoukrké modely kytar současně oběma rukama naráz.

Jejich horkou novinkou je malý, kompaktní, tranzistorový zesilovač DV Little 250 M, navrhnutý tak, aby uspokojil nejvyšší nároky všech kytaristů na svůj zvuk. Zesilovač je zabudován v pevném kovovém šasi s velmi decentním, ale o to více příjemným designem. Jedná se o signovaný model právě Michaela Angelo Batia.
Vzhled
DV Little 250 M je 250W tranzistorový zesilovač, navrhnutý pro použití v hardrockových a metalových kapelách. To je ostatně vidět už na designu celého zesilovače. Kombinace černé barvy a decentních bílých prvků je vynikající. Navíc s váhou 2,6 kg se rozhodně nenadřete a vejde se do příruční tašky.

Vše je podřízeno co nejvíce jednoduchému a nejrychlejšímu nastavení. Ovládací prvky jsou přehledné a na první pohled víte co a jak. Při pohledu na přední stranu tedy nehledejme žádné výstřelky. Černý přední panel je rozdělen na dvě řady potenciometrů. Bílá řada ovládá čistý kanál, černá řada zkreslený kanál. Ovládací prvky jsou naprosto klasické, najdeme zde v každé řadě Gain, Bass, Middle, High, Level a potenciometr na ovládání Reverbu, který je pro oba kanály společný. Dále jsou zde přepínač kanálů Clean/Lead Switch, vstup pro kytaru a vstup pro footswitch, který není součástí dodávky. Poslední spínač na předním panelu je tlačítko Power.

Při pohledu na zadní stranu nalezneme vstup a výstup efektové smyčky. Dále výstup do boxu, kdy můžete připojit buď 4ohm nebo 8ohm box. Výstup do boxu je buď klasický jack, nebo speakon (vzhledem k watáži zesilovače). Velmi dobrou vlastností zesilovače je výstup Pre Out, kdy můžete připojit pouze preamp a použít jiný koncový zesilovač. Tato funkce je výhodná, když používáte lampový koncový zesilovač. Nenajdete zde nic víc, ale ani nic míň. V jednoduchosti je síla. Celý zesilovač je uložen do pevného kovového šasi.
Zvuk, zvuk, zvuk
První co je nutno říci: DV Little 250 M není lampový zesilovač, ale charakterem zvuku a jeho chováním se mu velmi přibližuje. Na to, jak je konstrukčně jednoduchý, má velikou škálu nastavení a možných použitelných zvuků. Na čistém kanále nakroutíte nepřeberné množství zvuků. Od krystalicky čistých cinkavých zvuků s brilantními výškami, které nalezneme u Fenderu, po tlusté, kulaté tóny s plnými basy a středy. Není problém najít zvuk znějící jako akustická kytara při použití singlů, nebo piezo snímačů. Zvuk je velmi dynamický a jde za rukou. Zesilovač velmi dobře reaguje na dynamiku hry a skutečně přenáší to, co do něj pošlete. Třešničkou na dortu je zabudovaný pružinový reverb, který zvuk roztáhne a dá mu pocit, že hrajete na velkém prostoru nebo v katedrále.

Zvukové možnosti se dají samozřejmě mnohonásobně rozšířit díky efektové smyčce a vy tak můžete do zvuku zapojit svůj pedalboard přecpaný efekty. Zesilovač si rozumí se všemi chorusy, delay, flangery a dalším nepřeberným množstvím efektů. Použijete chorus a můžete rovnou jít točit baladu do studia. Smyčku lze spouštět buď tlačítkem na přední straně zesilovače, nebo připojením footswitche.

Zkreslený zvuk u tranzistorových zesilovačů je velmi diskutované téma. Neustále kytaristé řeší přirozenost tónu, dynamiku a charakteristiku zkreslení. Vždy nakonec dospějí k lampovému zvuku. Jak je na tom DV Little 250 M? Musím rovnou konstatovat, že tento „malej“ tranzistor hraje fakticky výborně. Zvuk zesilovače je charakterově posazen blíže k americkému soundu. Plný tlustý tón více posazen více do středů a basů s mohutnými výškami. Co mě velmi zaujalo je jistá „jedovatost“ zvuku.

Gain kreslí již od čísla 2, ihned dostanete příjemný hardrockový zvuk, který lze zaslechnout na klasických deskách Deep Purple či AC/DC. Zvuk jde velmi dobře za rukou a opět musím říci, že dynamicky je na tom tento tranzistor velmi dobře. Při točení gainem směrem doprava se zvuk více zkresluje. Při otočením Gainu za šestku se zvuk už jen zahlcuje a dostává určitý „pískovitý“ charakter a tóny se trochu začínají slévat. Někdo tento typ zvuku vyhledává a bude určitě spokojen.

Zesilovač výborně reaguje na různé nastavení potenciometrů Bass, Middle a Treble. Nakroutíte tam jedovaté blackmetalové „pily“, heavy metalové středovobasové „kila“, nebo syté hardcorové a djentové polohy. Při zkreslení okolo 4,5 máte zase k dispozici vynikající zkreslení, jako mají kytarový hrdinové Steve Vai či Joe Satriani. Skutečně si zde vybere každý.

Další, co jsem testoval, byla dynamika a celkové prosazení zesilovače v kapele. Něco jiného je hrát na tranzistor v prázdně zkušebně a něco jiného společně s kapelou. DV Mark obstál i v tomto testu na výbornou. Při zkoušce, kde druhý kytarista tavil 100W „lampáče“, se DV Mark vedle lampy bez problémů prosadil. Zvuk byl průrazný, čitelný a neměl problém se prosadit třeba v sólech bez použití „jumpu“. Opět musím vyzdvihnout efektovou smyčku. Zesilovač fungoval výborně se všemi možnými efekty. Dynamicky je na tom zesilovač na zkresleném kanále také velmi dobře. Tóny se neslévají, pokud to nepřeženete s gainem, a jsou čitelné. Zvuk jde za trsátkem a dobře reaguje na vaši hru.

Vynikající zvukové možnosti dále nabízí připojení preampu k jinému zesilovači. V tomto případě jsem vyzkoušel připojit preamp k čistému kanálu mého „lampáče“. Zvuk dostal ihned ještě větší nádech přirozených teplých lampových tónů. To jak na zkresleném, tak čistém kanále. Lampový konec zvuk ještě více zmohutnil a dodal ještě větší dynamiku. Určitě je tedy tenhle „drobek“ velmi dobře použitelný pouze jako preamp k lampovému konci.
DV Little 250 M mě velmi příjemně překvapil svoji jednoduchostí a zároveň velmi širokou paletou zvukových možností. Dalším obrovským plusem je samozřejmě zvuk. Hnidopich vám sice řekne, že stejně cítí chemičnost zvuku a že to prostě nehraje, a že jako lampa je lampa. Musíme mu dát samozřejmě za pravdu. DV Little 250 M není lampa, nikdo to netvrdí, ale zvuk tohoto „ďáblíčka“ je rozhodně výborný a použitelný jak do studia, tak na živé hraní. Pokud kytarista ví, co a jak chce hrát, svůj zvuk si stejně nese v hlavě a bude mu jedno, na co hraje. Ten kdo hledá, tady chybu určitě neudělá. Další „pro“ je váha a kompaktnost tohoto zesilovače. Pokud jedete mnoho koncertů ročně, tak tento „zesík“ bude hrát na konci úplně stejně, na rozdíl o lampového „siliče“, který trpí převozem, lampy se vypalují atd.

Tento zesilovač rozhodně stojí za vyzkoušení. Charakterem svého zkreslení se hodí spíše pro rockovou, potažmo metalovou skupinu hráčů, ale své zvuky si zde najdou určitě všichni. Vzhledem k možnosti připojit lampový konec, může sloužit i jako výborný preamp s velmi dobrým metalovým soundem. Jedinou výtku bych měl k absenci footswitch. Jednoduchý footswitch by měl být samozřejmou součástí každého zesilovače.

Pokud tedy hledáte jednoduchou, výkonnou a hlavně dobře hrající nelampovou variantu pro svůj kytarový gear, nebo dobrý preamp k lampovému konci, tak tento malinký zesilovač může být velmi solidním a dobrým základem. Určitě stojí za vyzkoušení.

Výrobce: DV Mark
Zapůjčil: Music-Park s.r.o.