Zdravím milé forum,
poslední dobou jsem si oblíbil použití počítačových "studií" - Aplitube3 a Adobe audition. Zatím jsem je používal v notebooku a stolním pc, což je svým způsobem nepraktické. Rozhodl jsem se proto postavi si druhý počítač, který by fungoval vysloveně jen jako studio pro střih a modelování kytary, případně zpěvu.
Stavět ho budu ze staršího vyřazeného pc (původně domácí server) - relativně slabý hardware, který můžu modifikovat přesně na míru potřebám (zvukovka, převodníky etc.) a i po SW stránce ho mít uzpůsobený jen tomuto účelu.
Nemáte někdo zkušenosti případně typy, na co se zaměřit při stavbě?
"studio" počítač
Re: "studio" počítač
Něco takového tu taky chystám. Počítač popelnicák, mám tu Sempron 2,6 GHz na desce K8VT800R2, 512 MB RAM, 120 GB HDD 7200 ot./min. Plánuju použít kartu ESI Juli@, která má zatím nejlepší převodníky. MIX extra vedle, DIY. Pro akustiku snímání dle návodu, který jsem popsal zde: http://kytara.funsite.cz/index.php?a=20. Preamp - DIY, nízkošumový, v ultralineárním režimu (ve třídě A, napájený zdrojem konstantního proudu). Nadupaný HW vyžaduje pořádné chlazení, což je hlučné a to není to pravé pro daný účel...
Vše založeno na Linuxu, Ardour2, Audacity, Jack Audio, Hydrogen Drummer. Možná real time kernel (jestli to vezme procesor, dost o tom pochybuji). K Ardouru mám kolem 200 pluginů (LADSPA) se všemi myslitelnými efekty. Jack umožní pracovat s virtuálními vstupy a výstupy. Další info budou na mých stránkách http://kytara.funsite.cz, sem můžu dát něco v případě zájmu. Do Windows nejdu - nerad software, do kterého není vidět, špatné ovladače, HW náročný desktop a nemíním platit software, když to nebude vydělávat. Poté, co mě Micro$oft vyškolil a 12 let jsem se díky chybám v tomto "operačním systému" docela slušně uživil, dělám vše na Linuxu
Vše založeno na Linuxu, Ardour2, Audacity, Jack Audio, Hydrogen Drummer. Možná real time kernel (jestli to vezme procesor, dost o tom pochybuji). K Ardouru mám kolem 200 pluginů (LADSPA) se všemi myslitelnými efekty. Jack umožní pracovat s virtuálními vstupy a výstupy. Další info budou na mých stránkách http://kytara.funsite.cz, sem můžu dát něco v případě zájmu. Do Windows nejdu - nerad software, do kterého není vidět, špatné ovladače, HW náročný desktop a nemíním platit software, když to nebude vydělávat. Poté, co mě Micro$oft vyškolil a 12 let jsem se díky chybám v tomto "operačním systému" docela slušně uživil, dělám vše na Linuxu

http://www.kytara.net | http://www.facebook.com/pages/Akustick% ... 5?filter=3
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 24 lis 2009 20:16
Re: "studio" počítač
O linuxu jsem taky uvažoval, mám s ním zkušenosti (používal jsem ho na noťasu) a mám hoi docela rád
Ten Tvůj popis se mi líbí, přesně něco takového jsem myslel.

Ten Tvůj popis se mi líbí, přesně něco takového jsem myslel.
Re: "studio" počítač
Paráda! Rád pomůžu. Mám tu sice slušně vybavenou "laborku", ale na druhé straně nejsem příkladem píle a aktivity. Jestli budeš chtít, tak písni, co k tomu budeš připojovat, ono to totiž bude vypadat jinak, jestli u toho bude elektrika, jinak elektroakustika s piezo snímačem a jinak akustika s vnitřními mikrofony. Jestli mic na zpěv, jestli mic na perkuse, jestli piezo stomp box atd.
http://www.kytara.net | http://www.facebook.com/pages/Akustick% ... 5?filter=3
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 24 lis 2009 20:16
Re: "studio" počítač
No ono to nebude tak žhavý, musím napřed poshromáždit penízky, ať to můžu složit najednou a ne po kouskách. Ale určitě se ozvu, když budu něco potřebovat, děkuju
Připojená bude elektrika s mikrofonem a občas spojení elektrika + kamarádovo elektroakustika (piezo) + mikrofony. Takže to bude chtít promyslet ohledně variability... Taky bych rád měl něco ve stylu controlleru Rig Kontrol, co si o něm myslíš? Stojí to za ty peníze? Chci ho hlavně kvůli kombinaci pedálových spínačů a expression pedálu.
Jinak jak jsem tak dával dohromady nároky, budu asi potřebovat jak linux, tak i win...
Ještě jsem měl jeden nápad, dost často vídám v kombinaci s tvorbou hudby MACy, myslíš, že by bylo možný použít třeba mac mini nebo imac? Je to spíš takový utopický nápad, hlavně kvůli ceně (přecijen, pořád jsem student...), ale je to docela hezká představa.

Připojená bude elektrika s mikrofonem a občas spojení elektrika + kamarádovo elektroakustika (piezo) + mikrofony. Takže to bude chtít promyslet ohledně variability... Taky bych rád měl něco ve stylu controlleru Rig Kontrol, co si o něm myslíš? Stojí to za ty peníze? Chci ho hlavně kvůli kombinaci pedálových spínačů a expression pedálu.
Jinak jak jsem tak dával dohromady nároky, budu asi potřebovat jak linux, tak i win...

Ještě jsem měl jeden nápad, dost často vídám v kombinaci s tvorbou hudby MACy, myslíš, že by bylo možný použít třeba mac mini nebo imac? Je to spíš takový utopický nápad, hlavně kvůli ceně (přecijen, pořád jsem student...), ale je to docela hezká představa.
Re: "studio" počítač
No jistě, budeme na tom podobně, mě taky mrzký důchod nedovoluje si vyskakovat. Koukám, že nároky na flexibilitu máš dost vysoké, ale ono to zas nebude tak hrozné. Některé věci budeš mít mnohem jednodušší, protože z elektriky nebo z pieza leze fakt humus a jak praví přísloví, z funebrácký bryčky kočár neuděláš. Mám samozřejmě na mysli průběhy, nároky na linearitu (zkreslení, nejen THD, ale především SID/TIM apod.). Ale mic na zpěv může všechno dost zkomplikovat.
Jestli mohu mít lehkou připomínku, tak si nepleťme studio s pódiovou technikou. Ve studiu sedíš a hraješ a u kniplu je někdo jiný, žádné pedály a podobné opičárny. Nahraješ, uložíš pokud možno v nějakém bezeztrátovém formátu a pak si hraješ v DAW. Efekty doděláváš dodatečně, domixováváš apod. Nikdo po tobě nechce, abys v reálném čase vyprodukoval něco hotového, proto není důvod šlapat na pedály.
Jinak jsem nepochopil, proč Linux i Win. Při dnešním stupni vývoje SW najdeš na obou platformách vše potřebné, abys vyrobil kvalitní výstup, který můžeš i namastrovat pro CD. V reálu jsou vlastnosti HW limitované použitým ovladačem, třeba taková zvuková karta toho vždycky umí víc, než se ti objev v těch okýnkách s tahátkama ve Windows. Když srovnám komerční Cubase s Ardourem (FLOSS) se všemi pluginy, tak musím konstatovat, že Ardour toho umí podstatně víc (i když je zadarmo), ale ovládání je mnohem složitější třeba už jen proto, že abys něco využil naplno, je třeba provést určité konfigurace i mimo GUI Ardouru, tj. editovat některé skripty nějakým tím Nano editorem, nebo MC apod. Cubase můžeš vzít, jak leží a běží, v ovládacím panelu počítače provést pár jednoduchých nastavení a jedeš, samozřejmě po přečtení návodu, což mnoho lidí zanedbává.
S Macy ti neporadím. Nemám je rád, moc toho s nimi nenaděláš. Stejný výpočetní výkon za troj- až pětinásobnou cenu, proprietární kusy hardware, takže věci, které děláš s normálním PC v běhu (třeba rozšíření RAM) se u Macu můžou stát noční můrou. Navíc, výběr software a ovladačů je mnohem horší, než u Linuxu, ale všechno je proprietární, nestandardní a uzavřené, navíc dražší, než Win. A na nějaké mini, iMacy apod. bych raději zapomněl. Ber v úvahy obrovské objemy dat, které zpracováváš. Stejně nakonec narazíme na omezené možnosti HW, který jsme kdesi posbírali.
Jestli mohu mít lehkou připomínku, tak si nepleťme studio s pódiovou technikou. Ve studiu sedíš a hraješ a u kniplu je někdo jiný, žádné pedály a podobné opičárny. Nahraješ, uložíš pokud možno v nějakém bezeztrátovém formátu a pak si hraješ v DAW. Efekty doděláváš dodatečně, domixováváš apod. Nikdo po tobě nechce, abys v reálném čase vyprodukoval něco hotového, proto není důvod šlapat na pedály.
Jinak jsem nepochopil, proč Linux i Win. Při dnešním stupni vývoje SW najdeš na obou platformách vše potřebné, abys vyrobil kvalitní výstup, který můžeš i namastrovat pro CD. V reálu jsou vlastnosti HW limitované použitým ovladačem, třeba taková zvuková karta toho vždycky umí víc, než se ti objev v těch okýnkách s tahátkama ve Windows. Když srovnám komerční Cubase s Ardourem (FLOSS) se všemi pluginy, tak musím konstatovat, že Ardour toho umí podstatně víc (i když je zadarmo), ale ovládání je mnohem složitější třeba už jen proto, že abys něco využil naplno, je třeba provést určité konfigurace i mimo GUI Ardouru, tj. editovat některé skripty nějakým tím Nano editorem, nebo MC apod. Cubase můžeš vzít, jak leží a běží, v ovládacím panelu počítače provést pár jednoduchých nastavení a jedeš, samozřejmě po přečtení návodu, což mnoho lidí zanedbává.
S Macy ti neporadím. Nemám je rád, moc toho s nimi nenaděláš. Stejný výpočetní výkon za troj- až pětinásobnou cenu, proprietární kusy hardware, takže věci, které děláš s normálním PC v běhu (třeba rozšíření RAM) se u Macu můžou stát noční můrou. Navíc, výběr software a ovladačů je mnohem horší, než u Linuxu, ale všechno je proprietární, nestandardní a uzavřené, navíc dražší, než Win. A na nějaké mini, iMacy apod. bych raději zapomněl. Ber v úvahy obrovské objemy dat, které zpracováváš. Stejně nakonec narazíme na omezené možnosti HW, který jsme kdesi posbírali.
http://www.kytara.net | http://www.facebook.com/pages/Akustick% ... 5?filter=3
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick