Tomáš klus Pánubohu do oken

Riffy, sóla, techniky, cvičení... aneb praxe všeobecně
Odpovědět
HonyPasek

Tomáš klus Pánubohu do oken

Příspěvek od HonyPasek »

Ahoj,
zdravím všechny kytaristy. Moc se mi líbí písnička od Tomáše Kluse Pánubohu do oken a chtěl bych se jí naučit, na akordy je velmi jednoduchá, ale pořád mi nejda odposlouchat rytmus, jak to mám hrát.Možná se tam jednou hraje i přes dvě nebo jednu strunu, ale já opravdu nevím. Chtěl bych Vás tímto poprosit, zda by mi někdo mohl poradit, jsem prakticky začátečník umím zatím jen nějaké vybrnkávačky.
Možná je to pro mě moc těžké tak bych popřípadě prosil, jestli ybste mi mohli poradit nějaké jednoduché písničky.

Předem moc děkuju :D .

dotDM

Re: Tomáš klus Pánubohu do oken

Příspěvek od dotDM »

Ahoj, rytmus je jednoduchý :-)
Představíš si takt 2/4 a na první dobu hraješ basovou strunu daného akordu a poté přejedeš přes struny dolu. Nic složitého. Maličkost je, že při změně akordu musíš zahrát takovou "mezi hru", který mi připomíná zjednodušené bluegrassove x-runy. Mezihru tvoří dva tóny - první je tón o 3 půltóny níže jak následující akord a druhý je o jeden pultón níže.
Pokud z akordu E přecházíš na akord A, zahraješ Fis a Gis (tedy struna E - 2 a 4 pražec)
Pokud z akordu A přecházíš na akord E, zahraješ Cis a Dis (tedy struna A - 4 a 6 pražec)

HonyPasek

Příspěvek od HonyPasek »

Ahoj,
moc děkuju za odpověd. Jen bych se ještě chtěl zeptat, jak vypadá 2/4 takt?
Děkuju předem.

dotDM

Příspěvek od dotDM »

Když to vezmu lajcky, jedná se o rytmus, který se dá počítat jako První - druhá - první - druhá. Ovšem je to trochu komplikovanější, že můžeš používat i počítání Pr - vá - dru - há - pr - vá - dru - há, takže se dostaneš vlastně na "klasický" čtyřčtvrťový rytmus - 4/4. Rozdíl je při větším množství tónů, které by se špatně zapisovali a taky pro zapisování tempa (přeci jen 150b/s zní lépe jak 300b/s, ale to zase odbočuji, pardon)