Pocity - Tomáš Klus

Riffy, sóla, techniky, cvičení... aneb praxe všeobecně
Odpovědět
juanboss
Příspěvky: 1
Registrován: 05 bře 2012 12:10

Pocity - Tomáš Klus

Příspěvek od juanboss »

Zřejme pro někoho jednoduché, mně tam ale pořád nevychází konec toho rytmu. Můžete ho sem někdo napsat? Děkuji.

dotDM
Příspěvky: 49
Registrován: 11 bře 2011 11:37

Re: Pocity - Tomáš Klus

Příspěvek od dotDM »

Ahoj, jedno téma tady už je, přesně o této písničce, mrkni níže.

Nevím co poradit, když jsem začínal, hrál jsem rytmy podle šipek a dokázal neřešit ani jestli to je 3/4 nebo 4/4. Časem jsem se dostal do fáze, kdy prostě slyším rytmus a zahraji ho bez problémů, ale nedokáži si vlastně ani vybavit, jak vlastně hraji.

Proto třeba studentům nepíši co a jak hrát, protože sám střídám při hraní hrozné kupy úhozů a zápis je nemožný (resp. vážně náročný a hrozně individuální), ale hlavně zdůrazním co je v rytmu podstatné a nechám je držet se těch podstatných věcí, které tvoří charakter písně. To jestli ostatní dopilují dle poslechu je pouze na nich, protože poslouchat v jejich podání se to dá i tak ;-)

Ale ať to neprotahuji, podívej se na YouTube a tam jsou nejen ukázky od Kluse, ale i různé covery, které můžeš zpomalovat a naposlouchat. Stejně jako Jirka hrát nebudeš, však i Klus se s ním čas od času rozejde, ale to podstatné tam vždy zazní a o tom to je! :-)

Hodně zdaru a nic ve zlém, ale nechtěj po nás šipečky :-)

PS: Nic proti šipečkám, ale pokud chceš hrát vyloženě kytarový popfolk, tak by jsi měl být trochu výše ;)

Uživatelský avatar
Ol'Dawg
Příspěvky: 119
Registrován: 28 zář 2011 17:01

Re: Pocity - Tomáš Klus

Příspěvek od Ol'Dawg »

dotDM píše:Nevím co poradit, když jsem začínal, hrál jsem rytmy podle šipek a dokázal neřešit ani jestli to je 3/4 nebo 4/4. Časem jsem se dostal do fáze, kdy prostě slyším rytmus a zahraji ho bez problémů, ale nedokáži si vlastně ani vybavit, jak vlastně hraji.

Proto třeba studentům nepíši co a jak hrát, protože sám střídám při hraní hrozné kupy úhozů a zápis je nemožný (resp. vážně náročný a hrozně individuální), ale hlavně zdůrazním co je v rytmu podstatné a nechám je držet se těch podstatných věcí, které tvoří charakter písně. To jestli ostatní dopilují dle poslechu je pouze na nich, protože poslouchat v jejich podání se to dá i tak ;-)

Ale ať to neprotahuji, podívej se na YouTube a tam jsou nejen ukázky od Kluse, ale i různé covery, které můžeš zpomalovat a naposlouchat. Stejně jako Jirka hrát nebudeš, však i Klus se s ním čas od času rozejde, ale to podstatné tam vždy zazní a o tom to je! :-)

Hodně zdaru a nic ve zlém, ale nechtěj po nás šipečky :-)

PS: Nic proti šipečkám, ale pokud chceš hrát vyloženě kytarový popfolk, tak by jsi měl být trochu výše ;)
Tak tohle bych klidně podepsal. Pořád jsem přemýšlel, jak to vyjádřit, až mě dotDM předběhl. Ale stejně to udělal líp, než bych to svedl já...

Jen bych k tomu dodal jednu věc: všechny tyhle dotazy na rytmus mi připadají takové zbytečné. liché, nanicovaté. Je z toho vidět, že tazatel neumí poslouchat. Někdy pro své hraní uděláte nejvíc, když necháte kytaru na pokoji a nebudete si trápit ruce a budete poslouchat. Když chcete něco zahrát, musíte to mít nejdřív v hlavě (nebo možná v srdíčku, jak chcete), teprve potom může nastoupit ta dřina, když chcete to, co vám zní v hlavě, převést do reálných tónů. Pokud to v hlavě nemáte a lovíte to odkudsi z paměti, nemáte tušení, jak to má znít (nebo jak byste chtěli aby to znělo), tak máváte ploutvičkou (tím myslím oblíbenou "techniku" pravé ruky) jako špatně naprogramovaný robotek z pokusné série. Musíte počítat doby, musíte to uplácat jak panáka z formelíny, aby se vám to vešlo do rámcové představy, kterou jste vylovili z paměti a když se to nakonec povede, stejně víte, že to není ono.

Já to kdysi dělat tak, že jsem hrál se sluchátky na uších, tón po tónu, ze začátku zpomaleně (dneska s takovým programem jako Audacity to není problém), pak až do původního tempa. Nakonec jsem zjistil, že jsem to sice jakž takž okopíroval, ale bylo to takové bezduché, bez šťávy. V tomhle je možná lepší fingerstyle (i když pro flatpicking to platí taky), kde se nemává ploutvičkou, ale každý tón musíte chtě nechtě zahrát a to vás k tomu rytmu dovede, i kdybyste nechtěli. Doprovody žudlané trsátkem se paradoxně někdy hrají mnohem hůř, než nějaký náročný picking, protože tomu doprovodu chybí lead (a nebývá tam basa, která vás usadí tam, kam patříte).
http://www.kytara.net | http://www.facebook.com/pages/Akustick% ... 5?filter=3
kytara Martin D28 + L. R. Baggs Lyric, combo AER Alpha, Shubb capo (S1, C7b, C8b), Elixir 0.12-0.56 PB, Golden Gate pick, Saddle thumbpick

Odpovědět