Radek Reddy Kroc

Odpovědět
Uživatelský avatar
pixel
Administrátor
Příspěvky: 30
Registrován: 22 kvě 2014 10:06

Radek Reddy Kroc

Příspěvek od pixel »

Rocker na 200 %.
2. 1. 2017

Kytarista Radek Reddy Kroc je velmi známá postava na české rockově metalové scéně. Jeho jméno je spjato s významnými jmény české rockové scény jako je Ferat, kde se setkal s kytaristou Danielem Krobem, dále jste mohli slyšet jeho kytaru v kapelách Krayson, Excalibur nebo Joy. Od března 2016 drtí pekelné riffy v Torru. K jeho nejnovějším počinům ale jednoznačně patří znovuoživení kapely Kreyson pod názvem Kreyson Memorial, kde hraje společně s Danielem Krobem. Nebudeme se ale zabývat bulvárem, který se strhl okolo tohoto projektu. Za Reddyho vždy mluvila jeho kytara a její tón. Reddy nás teď nechá nahlédnout, kde se bere ten jeho ostrý a syrový kytarový zvuk.
ObrázekObrázek
Nejprve něco o sobě. Jak jsi se dostal k muzice?
K muzice mě přivedl můj děda v šesti letech… hrál na housle a kytaru, to se psal rok 1975.

Co rodiče? Podporovali svého synka v hudební kariéře?
V šesti letech jsem dostal od rodičů k Vánocům španělku, nalepil jsem si na ní samolepku vlka ze seriálu „Jen počkej zajíci“ a později jsem jí pojmenoval „Vlkovka“. Ani nevím kde skončila, ale věřím, že se ke mně ještě někdy vrátí… má jí určitě někdo z mých kamarádů.

Jaké čtyři desky nejvíce ovlivnily tvoje hudební směřování?
Metallica - Master of Puppets, R.J. Dio Heaven and Hell, Holy Diver, Whitesnake – 1987 rok stejnojmenný název, Dream Theatre- When Dream and Day Unite, Images and Words…

Stál jsi u vzniku jedné z největších metalových kapel ČR Kreyson. Jaký je to pocit?
Byl jsem spíše u znovuobnovení kapely Kreyson v roce 2006 - 2007 společně s Jardou Bartoňem, Honzou Kirkem Běhunkem, Luďkem Adámkem, Zdenkem Pradlovským a Láďou Křížkem… S Láďou jsme jeli v roce 2006 klubové akustické tour, kde jsem ho doprovázel na kytaru. Posluchači se logicky ptali, kdy bude hrát celá kapela a tak se dal Kreyson opět dohromady…

Jsi samouk nebo máš nějaké hudební vzdělání?
Jsem samouk, nemám žádné hudební vzdělání, ale muziku a hraní miluju!

Mohl by jsi nám představit své kytary a proč si se rozhodl právě pro ně?
Akustické kytary mám dvě, a to Yamaha FG 411 BG a elektroakustiku Takamine Limited edition 1998. Z elektrických kytar používám výhradně značku Gibson, konkrétně Les Paul Custom Cherry Sunburst Reissue 1978, Les Paul Studio 1991 a Explorer E2 1981, Explorer Limited 2001 a Explorer Black 2001. Každému kytaristovi vyhovuje nějaká značka, já miluju zvuk Gibsona a proto na něj hraju! Dříve jsem používal kytary značky ESP, která je taky velmi skvělou a váženou firmou v kytarovém světě…
Obrázek
Vlastníš nějakou, echt vzácnou, raritní kytaru?
Pro mě jsou všechny moje kytary vzácné, každá má své kouzlo, ducha a barvu zvuku. Jednoho Gibsona mám podepsaného vlastní rukou od Garryho Moora, který už není mezi námi. Setkal jsem se s ním osobně, když hrál v ČR jediný koncert a měl jsem to štěstí, že jsem se k němu po koncertě dostal a on mi ji na památku podepsal… ten jeho podpis je přelakován.

Dnes se stále řeší podladění. Jak jsi na tom ty? Používáte nějaké specifické ladění?
Momentálně ladím všechny kytary do „Déčka“, a to jak elektriky, tak akustiky.

Co sedmi strunné nástroje? Vlastníš a používáš nějaké?
Sedmistrunky jsem používal dříve, konkrétně Ibanez UV 777 Steve Vai. Dnes žádnou sedmičku nemám… uvažuji o ní do budoucna, ale momentálně jí nepotřebuji a do studia si jí mohu půjčit.

Jak jsi na tom se zesilovači? Máte nějakou svoji značku, která dělá tvůj zvuk?
Mesa/Boogie to je moje značka, tím žiju a miluju ten zvuk z kalifornské Petalumy! Je to osudová láska, protože firma Mesa/Boogie vznikla ve stejném roce, kdy jsem se narodil. Používám zesilovače Mark IIC+, Mark III, Mark IV, Dual Rectifier 2 i 3 kanál, dále koncové zesilovače Mesa/Boogie 50/50 a Rectifier 100/100, z preampů pak Mesa/Boogie Studio Preamp a Mesa/Boogie Triaxis verze 2.01. Na čistý zvuk miluju Roland Jazz Chorus JC 120 Head… to pak padají hvězdy (smích).
Obrázek
Obrázek
Jak moc se změnil tvůj aparát od dob vašich začátků po dnešek?
Můj první zesilovač byl lampový Mono 50 české výroby 70léta, pak Vermona kombo, Kopálek – kopie Marshalla JMP 50W, potom jsem měl originál Marshall JCM 800 50W… no a když jsem se vrátil po sametové revoluci z vojny a dostal se svobodně do Německa, tak jsem měl možnost zahrát si na Booginy a věděl jsem, že je to nejvíc co chci a od devadesátých let jsem věrný značce Mesa/Boogie. Vyzkoušel a hrál jsem od nich snad na všechny zesilovače a preampy. Jinak bedny používám také Mesa 4x12“ Traditional 280W rovné, nebo v současnosti Marshall 4x12“ standart A/B 2x Fullstack.

Jaké používáš kytarové efekty?
Používám delay T.C. Electronic 2290, který je fantastický, pak také delay Strymon El-Capistan a Rocktron Intellifex LTD. Dále používám HDR overdrive „Honza Kirk Běhunek" signature, který je úžasnej, MXR MC404 CAE Wah, Boss NS-2, Lehle Dual SGOS a Widara A/B box, který používám na oddělení ladičky od vstupu, protože všechny ladičky žerou signál. Ladičky používám KORG a BOSS.
ObrázekObrázek
Kytaristé hodně řeší zapojení, co do smyčky a co přímo. Jak máš zapojen pedalboard ty?
Delay, Chorus aj. mám zapojené do smyčky, před vstupem Overdrive a Wah a také oddělenou ladičku A/B boxem. Jinak u racků je zapojení podstatně složitější, to mi řeší Pavel Horáček z HDR, velkej a skromnej kamarád, kterej fakt umí! Mimo jiné staví fantastický lampový aparáty a momentálně se mi stará o veškerý servis zesilovačů.

Jaký je tvůj názor na kytarový ampmodeling a simulace všeobecně?
Mám rád lampovej zvuk, ale už jsem ze zvědavosti vyzkoušel i nové technologie. Vlastním a používám procesor Fractal Audio Axe-Fx XL a musím říct, že to je fakt skvělá mašina, která umí opravdu hodně. Spousta lidí používá Kemper, kterej je srovnatelnej s Axem, ale mě byl Axe zvukově a kvalitou blíž, prostě se mi líbil víc… taky je dražší, ale to nebyl ten hlavní důvod (smích). Ale je to věc názoru, protože ty mašiny hrajou všechny skvěle, ať je to Kemper nebo Fractal. No a pak si občas zapneš Mesa Mark II C+ s Mark IV do sterea, k tomu Roland Jazz Chorus JC 120H a je vymalováno… a můžou jít všechny ampmodelingy víš kam… (smích).

Hraješ velké koncerty, velká podia. Jakým způsobem máš vyřešené odposlechy?
Nepoužívám in-eary, nějak mi to omezuje a rozčiluje… vadí mi pecky v uchu, mám rád, když si za sebou otevřu čtyřdvanáctky a hejbe to s nohavicema a přizvedává to kule… (smích)
Obrázek
Co kytarový bezdrát… jaký používáš?
Používám buď kabel, a to Sommercable LLX u kterého je absolutně nejlepší poměr kvality a ceny a pak používám kabely Monstercable USA. Z bezdrátových systémů používám vysílačky Sennheiser EW 300 a teď mám novinku Sennheiser D1, která pracuje na 2,4GHz a je skvělá!

Kolik hodin denně cvičíš? A určitě by ostatní muzikanty zajímalo co?
Necvičím denně… spíš příležitostně 2-3 hodiny a to buď skladby, které hraju s kapelou, nebo improvizace… líbí se mi nějaká skladba, tak si do toho improvizuju po svém. Jinak před koncertní šňůrou, nebo před natáčením, je frekvence cvičení podstatně vyšší, což je nutnost, aby vše bylo, jak má být.

Odkazy:
Web: www.kreyson.cz/radek-reddy-kroc-kytara/, www.torr.cz/kapela/sestava/radek-reddy-kroc/
Facebook: www.facebook.com/radekreddy.kroc

Za MUSICstage.cz se ptal Jan Havlíček


Další rozhovory


David Pavlík

Čert z Rockopery Praha.

Co kdysi začínalo jako malý hudební projekt skladatele Milana Steigerwalda a zpěvačky Pavly Forrest je nyní obrovským fenoménem. Řeč je o pražském divadle Rockopera Praha. Jedná se o pravé divadlo pro rockery a rockerky. Původně oba zakladatelé převedli téma Antigony do zvuků tvrdých kytar, přizvali pár známých a udělali z toho vynikající rockovou operu. Antigona zabodovala nejprve u pár fanoušků a přes nezměrnou práci tvůrčí dvojice se celé jejich úsilí nakonec přetavilo v obrovský úspěch, který obdivuje mnoho příznivců a to nejen metalové hudby. V současnosti se v Rockopěře hraje mnoho divadelních představení, která jsou vyprodána. Dále Rockopera pořádá svůj letní festival RiverFest, kde hrají kapely zpěváků, kteří zde vystupují a vrcholem je rockové divaldo pod širým nebem. Během svých vystoupení hraje živá kapela, používá se fire a laser show a hodně se dbá na působivý vizuál. Jedním z kytaristů tohoto rockového giganta je kytarista a skladatel David Pavlík, který prošel palbou všetečných otázek a nechá nás nahlédnout do zákulisí.


Maťo Mišík

Dotvářím, co písnička potřebuje… jako když maluješ obraz.

Kytarista Maťo Mišík je známé jméno nejen v hudebním světě, ale také ve výtvarné a grafické dimenzi. Syn zpěváka Vladimíra Mišíka hrál s poměrně zvučnými jmény, ale momentálně spolupracuje s ještě zvučnějšími. Mimo to se po delší pauze opět vrátil ke kytaře s novou, velmi slibnou kapelou Gingerhead.


Vladimír Mišík

Hrát na kytaru a zpívat jsem začínal v parku před holkama.

O Vladimíru Mišíkovi toho bylo napsáno už hodně. A tak jsem si řekl, že by bylo zajímavé s ním udělat rozhovor, zaměřený víc na něj, jako na muzikanta. S tátou jsme tedy nahlédli pod pokličku tvorby jeho písniček, podívali se na úplné začátky, kdy se teprve s muzikou seznamoval, a povídali si, jak takový život muzikanta vlastně vypadá i mimo pódium.

Odpovědět