TC Electronic Combo Deluxe 65' Preamp

TC Electronic Combo Deluxe 65' Preamp

Legendární kombucha v malém pedálu.
24. 2. 2024

Kdo z kytaristů nikdy neslyšel o firmě Fender. Asi nikdo. Dělají nejen legendární kytary s unikátním tvarem a zvukem, ale také vynikající kytarové aparáty. Jedním z nich bylo také kombo Fender 65 Deluxe Reverb. Sehnat dnes můžete opět reissue verzi za hodně peněz, nebo pátrat po butique bazarech a sehnat původní kus, za ještě mnohem více peněz. Nicméně, pokud přesto chcete a potřebujete zvuk tohoto aparátu, řešení tu je - pedál od firmy TC Electronic Combo Deluxe 65' Preamp. Tento kompaktní pedál pracuje s technologií Ampworx, která emuluje přímo impulsy původního kombíčka od Fenderu. Tento podlahový preamp nabízí dva kanály s nezávislými ovládacími prvky, takže si můžete vyladit svůj zvuk od jemného čistého tónu až po řízný overdrive zvuk. Navíc má pedál vestavěný reverb s konvoluční technologií, která věrně napodobuje zvuk pružinového reverbu z originálního zesilovače.

ObrázekJak to vypadá?
Při pohledu na pedál, se vám ten Fender ihned vybaví. Černobílý design pedálu vám hned připomene ikonické ovládání aparátu Fender. Dva kovové nožní switche Reverb a Channel působí, že je nerozšlápne ani okovaná bota. Šestice otočných knobů vám pomůže velmi rychle poladit váš zvuk. Gain nastavuje úroveň zkreslení signálu, Level pak řeší celkovou hlasitost. Třípásmový ekvalizér Bass, Middle, Treble a nakonec potencimetr Reverb. Na zadní straně pedálu jsou tradiční vstupy a výstupy pro připojení k aparátu a nástroji. Výstup DI boxu pro hraní přímo do PA. Přepínač Bright, který zdůrazňuje výškové frekvence a malý otočný potenciometr Reverb Tone, který upravuje rozsah reverbu. Vstup na adaptér a z boku ještě výstup na sluchátka, abyste mohli hrát i v noci a nikoho nerušili. Poslední je USB vstup, po jehož připojení k PC můžete udělat aktualizaci firmwaru. Celý pedál je opět uzavřený v pevném kovovém šasi. Pedál je samozřejmě true bypass, takže při jeho vyřazení z řetězce nedochází ke ztrátám a ovlivňování signálu.

Pojďme si na to zahrát
Combo Deluxe 65 je, jak už bylo řečeno výše, dvoukanálový kytarový podlahový preamp. Nejlepší použití je s lampovým koncem, nicméně funguje dobře s jakýmkoli koncákem, nebo napřímo rovnou do PA. Čistý kanál poskytuje, jak jinak, naprosto čistý zvuk, tolik charakteristický pro aparáty Fender. Nádherný, dynamicky silný, jiskrný a neskutečně přívětivý tón. Nejlepších výsledků dosahuje pochopitelně s kytarami Fender se single coil snímači. Perfektní cinkavý zvuk, který prostřelí kapelou. Při použití humbuckerů se tón nádherně zakulatí a ztloustne. Lze nakroutit i lehce ušpiněný zvuk zejména při přidání hlasitosti potenciometru Level. V případě, že máte pocit, že je to pořád málo jiskrné použijete přepínač Bright, který ten čistý zvuk vystřelí ještě k větším výšinám.

Zkreslený zvuk je hutný, teplý, a správně chlupatě šťavnatý, ale přitom stále dokonale čitelný. Tento preamp na to, že to není lampa, je skutečně velmi dynamický a výborně reaguje na hru trsátkem. Nečekejte ovšem žádnou metalovou pilu. Ani na maximum gainu není zkreslený hrubozrný uječený nářez. Spíše takové velmi jemné, hutné, šťavnaté zkreslení. Žádný extrémní zkreslení se zde prostě nekoná. Spíše zakouřený bar u dálnice s parkovištěm plným trucků, s partou bluesmanů na podiu, který valí fláky o pití, ženských a životě na houby. Pokud jdete po metalové pile, tak Fender stejně nikdy nebyl vaše cílová skupina.

ObrázekKapitola sama o sobě je emulace pružinového reverbu z původního kombíčka. Ovládání obou efektů je sice pouze základní, ale svůj účel plní znamenitě a pro běžnou potřebu plně dostačuje. Reverb je zde přirozený a uchu lahodící. Pomocí otočného knobu na zadní straně pedálu můžete docílit i Vibrata. Perfektní zvukomalebná paleta rejstříků. Všechny potenciometry jdou pěkně ztuha a mají širokou škálu rozsahu, kdy každé pootočení potenciometru dokáže zvuk posunout k zajímavé změně barvy zvuku.

Závěr? Není co řešit.
Tenhle preamp je jednoznačně správnou volbou pro všechny bluesmany, rockery a hlavně kytaristy, kteří jdou primárně po dobrém čistém zvuku. Metaloví drtiči, se tedy musí kouknout jinam, to je jasné. Přívětivá je opět cena kdy za necelé čtyři tisíce korun získáte univerzální a dobře znějící preamp. Majitelé studií budou nadšeni jeho univerzálností. Nejlepší bude prostě zajít do hudebnin s kytarou a zkusit, jestli vám bude vyhovovat.

Výrobce: TC Electronic
Zapůjčil: BaSys CZ s.r.o.