MOOER GE150

MOOER GE150

Maličkatý kytarový kombajn.
13. 3. 2020

Čínská firma MOOER, která působí na trhu od roku 2014, představila na zimním NAMM svoji novinkovou řadu multiefektů GE. Velkým skokem byl pro firmu rok 2015 a její zapůsobení na kytarový svět opět během NAMM, kdy byl představen Wah pedal The Wather. Od té doby firma ušla obrovský kus cesty a je jasné, že se s ní na poli kytarových efektů musí počítat. Nynější filosofie firmy je v co největší miniaturizaci kytarových efektů a zároveň se specializuje na finančně přístupnější zařízení pro kytaristy. Dobrou zprávou je, že co se týká kvality, že si jejich zařízení drží velmi vysoký standard, který snese srovnání s mnohem dražší a vyhlášenější konkurencí. Do této kategorie tedy spadá jejich nový multiefekt GE150. Model GE 150 patří k nejmenším v řadě GE. Tato řada obsahuje ještě modely GE200 a GE300. Ke známým jménům, kteří používají výrobky firmy Mooer, patří zejména Dave Linsk z amerických thrasherů Overkill, Devin Townshend nebo třeba Fabri Kiarelli, který hraje v souboru Terrana.

A vypadá to hodně dobře
MOOER GE 150 je klasický podlahový multiefekt se dvěma spínači a expression pedálem. První čím zaujme je barevné provedení. Černošedý, kovově matný povrch se výborně doplňuje se žlutou barvou spodní strany efektu. Další pohled ukáže, že to nejen dobře vypadá, ale že je to taky velmi dobře udělané a hlavně bytelné. Použití hliníkového šasi pro efekt rozhodně potěší a není to u těchto levných efektů jako standardní materiál pro výrobu. Palec nahoru.

Z ovládacích prvků nalezne tlačítka Play, Save, Exp, Rhytm, Tap a Systém. Dále tři potenciometry Master, Value a Mode. Dva kovové nožní spínače, které přepínají jednotlivé presety a v případě delšího sešlápnutí aktivují ladičku nebo Looper. Velký kovový expression pedál je opravdu bytelný, takže se nemusíte bát ho přišlápnout a aktivovat tak kvákadlo, nebo jiné přidružené efekty. Co mě osobně nejvíce potěšilo, je přítomnost velkého podsvíceného barevného displeje, který je výborně viditelný i na tmavém podiu. Opět to není zcela běžné u těchto malých efektů.

Při pohledu na zadní stranu efektu zde nalezneme také vybavení, které není v této cenové kategorii úplně běžné. Kromě jedno vstupu a dvou výstupů (Left a Right pro možnost hrát do sterea) pro kytaru a připojení k zesilovači, zde také nalezneme vstupy USB a USB OTG (micro USB) pro připojení k PC, Mac, či smartphone. Dále vstup na sluchátka a samozřejmě vstup AUX IN, kdy lze připojit jiný zdroj zvuku a hrát tak s vašimi oblíbenými nahrávkami. No a samozřejmě vstup pro adaptér, který je světě div se, součástí balení.

Zapojit a hrát
Tak copak tenhle chlapík umí a dokáže? MOOER GE150 je tedy multiefektový procesor, jak již bylo výše řečeno, který je zacílen na méně movité kytaristy, kteří ale chtějí mít pořádný zvuk. Multiefekt je pojatý tak, aby byl co nejjednodušeji ovladatelný a přístupný všem hráčům, tedy i začátečníkům. Efekt schéma je rozděleno do devíti sekcí, nebo chcete-li bloků, které lze editovat. V nabídce jsou tedy bloky Fx, Ds nebo Amp, Cab, Ns, Eq, Mod, Dly, Rev. Efekt disponuje celkem 151 efekty, k tomu má 55 emulací aparátů převzatých z Micro Preamp Series, vlajkové lodi krabiček firmy MOOER. K tomu je zde 26 emulovaných simulací kytarových boxů, které využívají IR impulsy. Dále Looper, který zmákne až 80 sekund záznamu zvuku. Nechybí metronom s 10 mody a automatický bubeník, který má 40 rytmických patternů. Funkce Tap tempo také nesmí chybět. Standardem je potom ladička a třešničkou na dortu je expression pedál, kterým lze měnit jednotlivé funkce v reálném čase, nebo s ním ovládáte Wah. Boží funkcí je možnost nahrávání do chytrých telefonů nebo tabletů s podporou OTG pomocí výstupu micro USB-B OTG.

Zvuk
Alfou a omegou všech těchto zařízení je vždy zkreslený zvuk. Opět záleží hodně na vašem kytarovém přesvědčení. Zarytý „lampař“ prostě nepřijme, že by to mohlo hrát dobře. Pokud jste ale jen trochu nakloněni moderním technologiím a možnostem využít simulace, budete nadšeni. GE150 má své simulace zkreslených zvuků na velmi vysoké úrovni. Nemůžete čekat, že to bude hrát jako Kemper nebo AXE FX, ale hraje to kupodivu velmi dobře. Zkreslené zvuky jsou šťavnaté a dynamické a nakroutíte od crunchových zvuků po grindcorové pily. Zvuk jde trsátkem a zejména více nakreslené při použití emulovaných boxů vám dávají pocit, že hrajete a lampový stack.

Efekt výborně funguje jak při přímém hraní do PA, nebo ještě lépe s lampovým koncem, kdy lze použít pouze simulace preampu, nebo jednotlivých distortion efektů. Při této kombinaci mě efekt bavil asi nejvíce. Lampa dodala zvuku ještě větší šťavnatost, dynamiku a takový ten „šmak“. Modulační efekty a Delaye jsou kapitolou sami o sobě. Nádherné, krystalicky čisté Chorusy a Flangery, nekonečné Delaye a tuny dalších efektů, které mají téměř nekonečno možností nastavení a je jen na vás a vaši fantazii. Od nádherných čistých zvuků s Chorusy se můžete dostat až ke kosmickým zvukům, kdy se může někomu zdát, že nehrajete na kytaru, ale na synťák. Kvalita všech efektů je na špičkové úrovni a rozhodně snese srovnání s mnohem dražšími a provařenějšími zařízeními. Současně můžete zapojit až devět efektů současně.

Tento efekt si přímo říká o zapojení do smyčky lampového aparátu, aby se stal vaši efektovou jednotkou. Díky nožním přepínačům a expression pedálu můžete mnoho zvuků naposílat do smyčky zesilovače, a je vymalováno. Úžasná věc je navolení různé hlasitosti na expression pedálu a jeho posunutím zesílit zvuk dle potřeby. Vynikající pro použití třeba na sólo. Těchto vychytávek přístroj nabízí nepřeberně. Pokud tedy už máte svůj vysněný zesilovač a hledáte jak trochu ušetřit za efekty do pedalboardu, MOOER GE150 je jasná volba.

Mám ho chtít, nebo ne?
MOOER GE150 mě osobně velmi mile překvapil. Jednak tím jak je vyroben, ale hlavně tím co umí. Pokud bych teď hledal efektovou jednotku do smyčky, tak bych asi neváhal. MOOER GE150 je velmi jednoduché volba jak si položit k nohám mraky efektů ve špičkové kvalitě. V případě, že hrajete spíše doma nebo ve více kapelách, kde potřebujete více zvuků, GE150 vám udělá skvělou službu. Pro domácí nahrávání naprosto vynikající věc, díky možnostem propojení s další technikou. Pokud začínáte s kytarou, velmi rychle pochopíte základní schémata zapojení kytarových efektů a jejich všeobecné zapojení za sebou. Obrovskou devízou je jednoduchost ovládání. Pro dnešní generaci platí, že čím jednodušeji tím lépe. Nejlépe samozřejmě na tabletu nebo smartphonu. GE150 toto splní 100% díky přidanému software. V tom si vše nastavíte v reálném čase, pomocí tabletu nebo smartphonu, a hrajete. Nastavení provedete klidně i před koncertem na podiu.

No a nakonec cena. Cena je nádherná, za cca 4 500 Kč získáte kytarový kombajn se zvuky, které snesou porovnání s mnoha dražšími efekty, a v některých simulacích je dokonce i předčí. Zároveň je celý efekt bytelně vyroben. Je to také velmi dobrá alternativa efektové jednotky k lampovému zesilovači. Za zkoušku nic nedáte a tuším, že pro mnohé to bude trefa do černého.

Oficiální video výrobce
Výrobce: MOOER
Zapůjčil: MUSIC CITY