Fender Hammertone Delay

Příspěvky: 70

Fender Hammertone Delay

Poctivá opakovačka s bonusem.
9. 11. 2022

Delay patří hned po chorusu k jednomu z nejoblíbenějších kytarových pedálů. Tento pedál najdeme i v pedalboardech deathových a grindcorových kapel. Není divu, že firma Fender myslela i na tento efekt ve své nové řadě Hammertone. Pedál nese název Fender Hammertone Delay a dělá přesně to, co má v názvu. Dobrej delay efekt. Hammertone Delay je opět vybaven velmi nevýrazným přímočarým designem. Je to ta zase taková ta nevýrazná šedá myška, která je poznávacím znakem celé této série. Ale jak už to u efektů této řady je, vše vynahrazuje zvukem. Ten je opět vynikající. Pedál nabízí tři odlišné typy playe: Klasický čistý zvuk digitálního delaye, perfektní kulatý tón analogového delaye a zvuk páskového echa. Delay nabízí zpoždění až 950 ms. Perfektním bonusem je možnost zapnout modulaci, kterou je zde chorus.

ObrázekPohled zvenčí
Efekt je uzavřen v pevném kovovém šasi v šedé barvě v kombinaci s modrou barvou otočných knobů nápisem Delay. Šasi je opět velmi pevné a robustní konstrukce, která vydrží i jaderný výbuch. Tenhle pedál se nemusíte bát vozit v boardu a šlapat na něj. Dále je zde trojice potenciometrů Time, Feedback a Level. Nalezneme zde dvojici přepínačů pro nastavení typů delay a spuštění modulace. Rychlost a intenzitu přidané modulace můžete upravit pomocí interních trimerů, které jsou přístupné po odšroubování spodní části efektu. Točit se s nimi dá pouze pomocí malého křížového šroubováku. Zde také můžete připojit 9V baterii pro napájení. Nakonec jsou zde vstupy a výstupy pro připojení k aparátu a vstup pro adaptér, který není součástí dodávky. Posledním ovládacím prvkem je mohutný kovový nožní switch. Efekt je samozřejmě True bypass. Jeho zapnutí indikuje rozsvícená modrá LED dioda.

Opakovačka jak se patří, aneb jak to hraje
Jo, tento pedál opět hraje fantasticky, stejně jako ostatní pedály řady Hammertone. Všechny polohy a typy delaye zní nádherně plně, barevně a dynamicky. Delay, troufnu si říci, má svoji specifickou a charakteristickou barvu. Zvuk, který efekt produkuje je krásně tlustý a hezky se spojuje s původním signálem z vaší kytary. Výborné je, že žádným způsobem nedevalvuje signál. Pouze ho obohatí a přidá ty správně barevné líbivé frekvence. Z této nenápadné krabice vyloudíte krásné dlouhé opakovačky, krátké slap echo, nebo nekonečnou opakovačku. Samo se dají natočit i různé psychedelické a kosmické zvuky. Záleží jen na vaší fantazii, jak se k tomu postavíte.

Perfektní možností je zapnout si k delayi ještě přepínač Mod, který přidá perfektně znějící chorus. Nastavení chorusu se dělá pomocí vnitřních trimerů a nelze je tedy měnit během hry. Ale pokud vysloveně nechcete mít chorus pedál, tak to stačí a opět to velmi rozšíří možnosti pedálu.

Co musím opět vyzdvihnout je velmi jednoduché a intuitivní nastavení. Vlastně lze říci, že při téměř jakémkoli nastavení dostanete dobrý zvuk. Potenciometry jdou pěkně ztuha a jsou velmi citlivé. Zvuk jde nastavovat opravdu velmi pečlivě a jemné posunutí potenciometrem ovlivní zvuk. Je jedno, kam delay zapojíte, jestli napřímo nebo do smyčky aparátu. V obou případech pedál pracuje tak jak má. Díky true bypass při vypnutí skutečně neovlivňuje signál. Mně se nejvíce osvědčil ve smyčce aparátu.

Co říci závěrem?
Pokud hledáte jednoduchý delay pedál, který má i bonusovou možnost modulace, Fender Hammertone Delay asi váš problém vyřeší. Pedál nabídne příjemný analogový zvuk (byť se jedná o digitál) a i když se nejedná o butique pedál, svým zvukem se jim rozhodně vyrovnává. Tento kousek se neztratí při živém hraní ani ve studiu, kde odvede svoji práci. K tomu má skvěle znějící modulaci, která opět rozšiřuje jeho zvukové možnosti. Posledním obrovským plusem je jeho cena, která se pohybuje lehce přes dva tisíce korun. Takže dosti remcání, zapojte a hrajeme.

Výrobce: Fender