Dunlop Way Huge Smalls Red Llama

Příspěvky: 70

Dunlop Way Huge Smalls Red Llama

Je dobré být lama, RED LLAMA.
13. 3. 2023

V poslední době je v módě dělat reissue všech možných pedálů, které se staly legendárními a v dnešní době je nelze sehnat, nebo se dají sehnat za neskutečné velkou cenu. Jedno znovuzrození připravil gigant Dunlop a vytvořil reissue verzi vůbec prvního butique pedálu Way Huge Red Llama. Tento pedál v nedávné době oslavil kulatiny v podobě 30 let na scéně od svého vzniku v roce 1992. Navazuje na speciální edici Red Llama, která byla vydána k 25letému výročí v počtu pouhých tisíc kusů a je tudíž dnes již taktéž nesehnatelná, krom různých bazarů a kytarových fór. No nic, jdeme se podívat jak ta nová Llama vypadá a hlavně jak hraje.

ObrázekMenší než původní pedál? Zvukově rozhodně ne
Výrobce hlásá, že konstruktéři hledali moderní komponenty, které mají vlastnosti původních součástek, tak aby pedál byl přesnou zvukovou kopií původní verze. Pedál dále doznal drobného zmenšení, aniž by ztratil něco ze zvuku svého předchůdce. Původní pedál jsem neměl možnost vidět a ani nikdo z kolegů ho nevlastní. Z dostupných zdrojů se mi zdá, že se jen trochu zúžil. Výrobce k tomu říká, že se teď vejde mnohem snáz do pedalboardu a nezabere místo. Při prvním pohledu vás ihned zaujme barevné provedení. Červená barva v kombinaci s kovovým tělem z broušeného silného plechu působí výborně. Celý design výborně doplňuje černé písmo. Pevné kovové tělo zajistí, troufnu si říci téměř nesmrtelnost tohoto pedálu.

Stejně jako původní pedál i tento má pouze dva otočné knoby Volume a Drive. Signalizaci, že je pedál spuštěn zajišťuje modrá LED dioda. Ze zadní strany je už jen vstup a výstup pro připojení k zesilovači a kytaře a vstup pro adaptér. Z hlediska ovládání je to takový pedál snů. Žádné složité nastavování aneb v jednoduchosti je síla. Na druhé straně jsou hráči, kterým může toto strohé ovládání vadit, protože chtějí mít mnohem větší možnosti nastavení.

I Llama pořádně kope
Red Llama je prostě a jednoduše overdrive se vším všudy. Po připojení před zesilovač a zapnutí do čistého kanálu produkuje velmi tlusté šťavnaté zkreslení, které je bohaté na harmonické středové frekvence. Při nastavení vše na 12 hodin dostáváte velmi příjemný crunch s mocným heavy nádechem, který se perfektně prosadí v kapele. Charakter zkreslení je velmi jemný a nezní nijak pískově a nepříjemně. Nevyskytuje se zde určitá „hrubozrnost“ a nepříjemné frekvence jako u jiných ovedrive pedálů. Po přidání volume nám tón nádherně tloustne a nabírá na mohutnosti. Po přidávání Drive na 3 hodinu a dál se zvětšuje větší míře zkreslení a dostaneme se k perfektnímu rockovému hard ´n ´ heavy zkreslení. Úplný hi-gain to není, ale jedná se o poctivé mohutné zkreslení. Takový tlustý Marshall na stereoidech.

V čem je Red Llama naprosto boží, je použít ji k nakopnutí již zkresleného kanálu zesilovače. Funguje jako klasický overdrive, kdy máte Drive na nule a Volume na 12 hodině. Zkreslený zvuk vašeho zesilovače je najednou tlustý a pevný a celkově zmohutní a naroste. Llama zároveň ořízne nepříjemné hučivé frekvence zejména na basech a vy dostanete perfektní šťavnaté zkreslení, který zachová charakter zesilovače, ale vytáhne z něj to nejlepší. Zejména se jedná o parádní středy, které projedou kapelou a kytary tlačí jako buldozer. Potenciometry jdou pěkně ztuha a drží nastavení zároveň jsou velmi citlivé, takže slyšíte změny i při letmém pootočení jednotlivých potencimetrů. Palec nahoru.

ObrázekChci být Llama? Rozhodně
Tento overdrive pedál ocení zejména kytaristé, kteří používají čistý kanál, kreslí pouze krabičkami, a hledají poctivé rockové zkreslení. Jednoduchost ovládání vám nedovolí natočit na Llamě prakticky žádný špatný sound. Můžu v klidu říci, že pedál má perfektní zvuk v každém nastavení. Majitelé dvou a vícekanálových zesilovačů, kteří mají problém, že jejich kytarový miláček produkuje zvuk, který je sice skvělý, ale přesto se jim něco nezdá, využijí tento nakopávač k pořádnému tone shapingu (tvarování) svého kytarového zvuku. Další obrovskou devízou je univerzálnost Llamy. Na své si přijdou kytaristé všech odnoží. Troufnu si říci, že Llama uspokojí a pokryje hráče od country music and western po grindcore zabijáky. Jedinou drobnou vadou na kráse tak může být pro někoho cena, která se pohybuje lehce přes čtyři tisíce. Na druhou stranu zvukově se Llama vyrovná mnohem dražším butique pedálům jiných značek a mnohé dražší kusy hravě strčí do kapsy. Red Llama je trefa do černého. Výrobce: Dunlop