BOSS Pocket GT

BOSS Pocket GT

Tréninkový kytarový rotoped.
28. 4. 2021

Firma BOSS, která je skutečným bosem na poli kytarových efektů a multiprocesorů, nikdy nespí a stále trh zásobuje novinkami a vychytávkami, které potěší kytarová srdce. Novinkou je kapesní sluchátkový zesilovač a efektový procesor BOSS Pocket GT. Hlavní předností této malé, ale velmi šikovné věcičky, je možnost zahrát si s každým hudebníkem, kapelou či interpretem na YouTube a jiných hudebních platformách. Dále přístroj slouží jako jedna z možností jak se naučit, nebo si zlepšit svoji techniku společně se všemi možnými kytarovými školami a učiteli, co YouTube nabízí.

Srdcem celého přístroje je procesor z ceněného multiefektu BOSS GT-1 s více než stovkou špičkových zvuků kytarových aparátů a efektů, které se dají uložit do 99 uživatelských pamětí. Simulace aparátů jsou postavené na COSM technologii, která je vlajkovou technologií všech multiefektů a procesorů firmy BOSS. Přístroj dále nabízí Bluetooth konektivitu a tak můžete na dálku ovládat přehrávání audia a videa na vašich telefonech, tabletech a PC. Pochopitelně lze Pocket GT využít pro domácí nahrávání, neboť obsahuje kvalitní simulace aparátů a všech možných kytarových krabiček.

ObrázekPohled zvenčí
Pocket GT můžeme shrnout do věty – já jsem malej, ale šikovnej. Design tentokrát působí dost stroze a trochu i odfláknutě. Stejně na tom jsou použité materiály, které nevzbuzují velkou životnost a výdrž. Ale co, zdání může klamat. Na malé plastové, černé krabičce nalezneme několik jednoduchých ovladačů a potenciometrů. Potenciometry Value na přepínání mezi presety a dále ještě slouží k nastavení hodnot jednotlivých parametrů u simulací aparátů a efektů. Nechybí display, zobrazující číslo presetů. Dále jsou zde potenciometry, ovládající funkce Gain a OD/DS, Level/Mod a Reverb/Delay. Dále tlačítka Select, Bluetooth a Tuner/Exit. Nakonec klasické ovladače Remote Control (to jsou taková ta tlačítka, co znáte ze všech přehrávačů - Play, Stop, Pause apod.), kterými lze ovládat video z YouTube. Z boku přístroje nalezneme vstupy pro kytarový kabel, AUX In a výstupy USB a Headphones pro 3,5mm jack sluchátek. Přístroj se napájí pomocí USB kabelu a obsahuje Lithium-ion baterii, která zajišťuje dlouhou výdrž. Výrobce uvádí až čtyři hodiny na jedno nabití.

Co se tím vlastně dá dělat
Předně je Pocket GT kytarový procesor. Takže můžete vyrábět a tvořit nepřeberné množství zvuků a ukládat jednotlivé presety do 99 paměťových míst. Každý preset lze upravovat přímo na přístroji, ale lepší je jednotlivé presety upravovat pomocí přiloženého softwaru BOSS Tone Studio přímo v telefonu, tabletu nebo PC. Tento software nabízí mnohem širší paletu nastavení kytarového gearu a hlavně umožní to kýžené propojení s YouTube a ostatními hudebními přehrávači.

Myslím, že nemá smysl rozebírat jednotlivé simulace aparátů a efektových pedálů. Pocket GT obsahuje všechny simulace světových aparátů, mod efektů, delayů a dalších kytarových krabiček, co si jen lze představit. Simulace zesilovačů jsou velmi dobře použitelné i pro domácí nahrávání. Zejména simulace zkreslených zvuků jsou velmi dobré. O kvalitě modulačních efektů nelze pochybovat.

Začnete tedy tím, že si vyrobíte kytarové presety a uložíte je bank. Tvorba zvuku, ať na přístroji nebo pomocí telefonu, je velmi intuitivní a velmi rychle si ji osvojíte. Tak, máme vytvořeno několik presetů a co dál? Teď přichází hlavní nápad a využití celého zařízení. Přes Bluetooth s volně přístupnou aplikací BOSS Tone Studio ve vašem telefonu, tabletu či PC si otevřete YouTube a začíná ta správná zábava. Video spustíte a hrajete s ním. Konečně si tak můžete zahrát společně s Iron Maiden v pověstném živáku „Live After Death“, nebo společně Ozzym rozplakat rockery v „Mama, I´m Coming Home“. Když mi nějaká pasáž nejde, nevadí. V aplikaci lze snadno editovat videa a můžete nastavit výběr pro „zasmyčkování“ konkrétní pasáže videa pomocí markerů AB, nebo rozdělit skladbu na jednotlivé pasáže a hrát je postupně. A hle, hned můžete společně hrát a cvičit obtížnou pasáž oblíbeného interpreta, nebo jen trénovat licky se svým lektorem. Dále bubeník z kapely nahrál ve zkušebně bicí do skladby, uložil video na YouTube, nebo jako MP3 a vy můžete trénovat společně do hotových bicí, nebo vymýšlet nové a lepší kytarové party.

Velmi zajímavou funkcí je možnost aplikovat na každou pasáž jiný zvuk a díky automatickému přepínání uživatelských pamětí měnit presety při přechodu na danou pasáž. Lze tedy použít čistý zvuk, do sloky zkreslený a na sólo zvuk s delayem. Funguje to naprosto famózně a vy si připadáte jako James Hetfield, který má také technika na přepínání zvuků. No vy jen hrajete a hrajete, trénujete a tvoříte.

Pocket GT umí také další věci. Jednou z nich je streamování hudby pomocí Bluetooth. Jinak můžete použít hudbu i z jiných platforem než YouTube, nebo pomocí AUX In připojit starší přehrávače. Tenhle BOSS si rozumí třeba se staršími bicími automaty.

Poslední, co mě velmi zaujalo, byla funkce Center Cancel. Ta zajistí, že v nahrávce dojde k potlačení hlasitosti kytarových sól a vokálů v přehrávaných tracích. No a pak zde nastupujete vy a dáte sólo sami.

Závěr
BOSS Pocket GT opět posunuje komfort, nás kytaristů, mnohem dál. Hlavním přínosem je skutečně reálná možnost hrát s jinými kytaristy, skladateli a kapelami a přímo se tak od nich učit. Nebo trénovat s nahrávkami své kapely a posouvat tak jednoduše svoji tvorbu dál. Pocket GT se dá využít i pro nahrávání „demíček“ v domácím studiu v přijatelné kvalitě. Využití pro pouliční buskery, kteří budou hrát s předpřipravenými nahrávkami, kdy se i presety sami přepínají, se přímo nabízí. Vzhledem k ceně je to vynikající prostředek pro začínající kytaristy, kteří se seznamují s kytarou a začínají se učit. Jako tréninkový simulátor naprosto dokonalý.

Výrobce: BOSS