Příspěvky: 6
Registrován: 02 úno 2016 12:00

Sabian HH Vanguard

Příspěvek od Michael Nosek »

Muzikální light činely pro barevné hraní.
15. 8. 2016

V tomto testu si přiblížíme nové činely Sabian Vanguard. Jde v podstatě o jakousi „podřadu“ tradiční série HH – Hand Hammered, ale ne tak úplně v běžném slova smyslu. Lépe řečeno Vanguard je typ činelu, který byl zasazen do HH série (ručně tepané). Prozatím zde najdeme 6 činelů a sice hi-hatku (14“) a crashe, nebo spíše crash-ridy různých velikostí (16“, 18“, 20“, 21“ a 22“). Činely jsou vyrobeny z tradičního B20 bronzu.

Crashe a Crash- Ridy
Vytištěná loga na nástrojích jsou velmi subtilní a neruší. Design činelů je decentní a gramáž poměrně nízká. Povrchová úprava crashů a crash-ridů je matná traditional, soustružení poměrně jemné, tepání je středně husté. Profily činelů jsou běžné, všechny modely disponují menším bellem, který však dodává ve zvuku určitou průraznost. Při hře činely dobře reagují na dynamiku od ppp do f, při doprovodech ve vyšší hlasitosti se kvůli své váhové kategorii jednotlivé údery logicky začínají slévat dohromady a působí nečitelně. Všechny činely se perfektně dají „crashovat“, výsledný zvuk je ušlechtilý a lahodný a rozhodně nebolí do ucha. Všechny frekvence jsou krásně vyvážené a činely „ladí“ jak mezi sebou (hezké intervaly), tak se sebou samými (na každém místě se ozývá stejná výška tónu, jen se vzdáleností od středu se mění alikvóty). Z výše uvedeného je jasné, že jde o špičkově zpracované činely – zkrátka takové, na jaké jsme u profesionálních řad od této kanadské firmy již zvyklí. Testovali jsme všechny velikosti mimo 21“.
Hi-Hat 14“
U této hajtky se zastavme zvlášť, neboť se od crash-ridů neliší jen jejím primárním využitím, ale také povrchovou úpravou. Disponuje opět menším bellem, tím ale veškeré konstrukční podobnosti končí. Spodní strana obou činelů je pouze ručně tepaná, chybí zde jakékoliv soustružení. Vršek horního činelu je soustružen stejně jako crash-ridy, ale pouze asi pět centimetrů od okraje. Směrem k bellu pak naleznete velmi hrubé opracování soustruhem a samotný pupek je potom raw (pouze v tepaném syrovém stavu). Hajhetka při hře opět dobře reaguje na dynamiku a jeví se také trochu univerzálněji, než zbytek Vanguard rodiny. To pravděpodobně i díky těžšímu spodku a medium hornímu činelu. Hajhetka má dobrou dynamiku a slušně se prosadí i ve hlučnějším prostředí. Celkově řečeno – velmi povedený kousek s dobrým atakem, slušným sešlapem a přitom se zvukovou lahodností ve spojení s univerzální dynamikou.
Shrnutí
HH Vanguard – řemeslně špičkově zvládnuté činely s univerzální hajtkou, u crash-ridů pak s light gramáží, která je předurčuje kvůli čitelnosti doprovodů spíše k tiššímu hraní. Větší kousky by se naopak daly použít v rockové kapele jako velmi muzikální crashe. Všechny činely barevně skvěle reagují jak na paličky, tak na metličky, špejle a filcovky. Při popisu zvuku řady Vanguard mne napadají slova jako lahodný, muzikální, dynamický či ušlechtilý.

Výrobce: SABIAN
Zapůjčil: AudioMaster CZ a.s.

Michael Nosek
PROFIL AUTORA: Michael Nosek
Pochází z milované Opavy, nicméně za hudbou utekl do Prahy. Studoval bicí soupravu na Konzervatoři Jaroslava Ježka a také na brněnské JAMU. Kromě častého hraní s mnoha kapelama odlišných žánrů se také věnuje výuce bicích. Aranžuje a píše hudbu pro vlastní konceptuální projekt Personal Highway. Zajíma se o umění, jako takové, o studiovou práci, přírodu, vesmír a filosofii.