Na návštěvě: Kytary.cz

Odpovědět
Uživatelský avatar
redakce
Moderátor
Příspěvky: 1115
Registrován: 02 črc 2014 13:59

Na návštěvě: Kytary.cz

Příspěvek od redakce »

Modřanská kytarová odysea.
16. 9. 2020

Kdybychom český trh s hudebními nástroji přirovnali k cyklistickému závodu, můžeme konstatovat, že čelo jeho pelotonu drží už několik ročních etap Kytary.cz. Společnost se sídlem v pražských Modřanech se pod vedením Jana Pilse a Vladimíra Myslíka během dvaceti let své existence vypracovala v moderní firmu evropského formátu. Jako jediná v České republice organizuje vlastní hudební festival a své obchodní aktivity rozšiřuje také do zahraničí. Má u nás značka s pankáčem v logu konkurenci? Jaké byly její začátky a jakou má před sebou budoucnost? I na to jsme se zeptali jejího obchodního ředitele Jiřího Würtherleho.
Obrázek

Značka Kytary.cz slaví letos 20 let. S prodejnami v Praze, v Brně a s vyspělým e-shopem je na českém trhu leaderem v oboru. Jaké byly vaše podnikatelské plány před dvaceti lety? Jak se zrodila značka Kytary.cz?
Na samém začátku bylo přesvědčení, že je možné úspěšně prodávat hudební nástroje přes internet. To v té době v Čechách rozhodně nebyla mainstreamová myšlenka. Mnozí tehdejší dovozci a distributoři dokonce odmítali e-shopy zásobovat zbožím. Dnes už je jasné, že jít s hudebními nástroji na internet byla správná volba. Kamenné prodejny jsou pro nás sice stále důležité, ale online nabízí podstatně širší prostor pro oslovení nových zákazníků. Je to zároveň veliká výzva. Prostředí internetu se mění velmi rychle a stále větší roli hrají technologie. Musíte jim rozumět a umět je správně používat. I proto máme vlastní IT tým a vlastní specialisty na online marketing. Neustále pracujeme na vývoji jak našeho interního systému, tak e-shopu.

Budování značky je běh na dlouhou trať. Povede se to jen těm, kteří jsou schopni přinést zákazníkům něco nového a především autentického. Ve vedení naší firmy stojí od začátku aktivní muzikanti, do týmu hledáme jen podobně naladěné lidi. To je nesmírně důležité, protože to vám umožní jasně komunikovat společné hodnoty i směrem k zákazníkům.

V neposlední řadě je potřeba věnovat budování značky prostor i v rámci marketingového rozpočtu. V tomhle směru jsme vždy byli v rámci českého trhu nejodvážnější a možná i proto je dnes značka Kytary.cz tak silná.
Obrázek
Obrázek

Co myslíte, že je hlavním důvodem vaší současné pozice na trhu? Nabízí Kytary.cz zákazníkům nějaký unikátní produkt nebo službu, kterou u konkurence nedostanou?
Jsem rád, že v naší zemi stále funguje velké množství prodejců hudebních nástrojů. Každý je svým způsobem specifický a vyplňuje nějaké místo na trhu. My jsme se v určité chvíli rozhodli jít cestou široké nabídky a kvalitních služeb. Největší konkurenční výhodu máme v akustických a elektrických kytarách a baskytarách. Nikde jinde v ČR nenajdou zákazníci takový výběr především ve střední a vyšší cenové kategorii. Protože nástroje milujeme, začali jsme pro zákazníky vybírat také starší nástroje, které už mají za sebou nějaký příběh. U nich garantujeme pravost a originalitu dílů. Každá kytara je opatřena certifikátem. To dnes také v ČR žádný větší prodejce nedělá.

V roce 2018 jsme v pražských Modřanech otevřeli novou prodejnu, která je napojena na náš sklad. Za poslední tři roky jsme zdvojnásobili skladové kapacity, takže dnes u nás můžete během jedné návštěvy prodejny vybírat z více než 20 000 skladových položek. To je samo o sobě v ČR naprosto unikátní. Zákazníkům, kteří spěchají nebo preferují bezkontaktní nákup, nabízíme možnost vyzvednout si na prodejně zboží v plně automatizovaných výdejních boxech, což mnozí ocení především ve vánočním shonu nebo o svátcích, kdy je zbytek prodejny uzavřen. V Modřanech jsme také vybudovali odborný servis hudebních nástrojů a zvukové techniky. V první řadě bylo cílem hlídat kvalitu a seřízení prodávaných nástrojů. Dnes ale velkou část práce dílny tvoří placený servis nástrojů, které nám lidé svěřují k opravě.
Obrázek

Zmínil jsem, že nepůsobíte pouze v České republice. Kde všude za našimi hranicemi může zákazník nakoupit v obchodě Kytary.cz? Jsou zahraniční trhy v něčem specifické?
Momentálně působíme v deseti státech v Evropě. Prvním odrazovým můstkem bylo v roce 2014 Slovensko. Postupně jsme přidávali okolní státy, ale dnes už máme zákazníky i ve Velké Británii, Francii, Itálii nebo v Německu. Každý trh má pochopitelně svoje specifika v nákupním chování a očekávání zákazníků. S tím je potřeba pracovat. Systematicky sbíráme zpětnou vazbu a snažíme se být vstřícní a na potřeby zákazníků pružně reagovat. Překvapivě nepozorujeme větší rozdíly v tom, co lidé nakupují. Asi nás všechny spojuje stejná touha dělat muziku a dnešní svět je hodně propojený i co se týče hudebních žánrů a stylů.

Kamenné prodejny i e-shop Kytary.cz nabízejí opravdu širokou nabídku hudebních nástrojů a zvukové techniky. Našel by u vás svůj životní nástroj třeba i velmi náročný profesionální hudebník?
Určitě ano. Jednou z krásných věcí na naší práci je právě to, že se můžeme setkávat se skvělými muzikanty z Čech i zahraničí. Mnozí k nám chodí nakupovat pravidelně a máme s nimi přátelské vztahy. Opravdu nároční zákazníci mají u nás možnost objednat si nástroj přesně podle svých představ. Mohou si vybrat dřevo, tvar nástroje, elektroniku, lakování či zdobení. Na konfiguraci nástroje spolupracujeme se zákazníkem a s výrobcem. Výsledkem je naprosto unikátní nástroj. Tuhle službu nabízíme u značek Martin, Taylor, Fender, Sandberg nebo i u české značky Furch.

V internetovém prostřední jste velmi aktivní. Za obsah vašeho YouTube kanálu jste získali dokonce cenu YouTube Works. Jak cenné je pro vás takové ocenění a jaká k němu vede cesta?
Tvorba videí a dalšího obsahu pro muzikanty je nedílnou součástí Kytar.cz. Věnujeme se tomu systematicky už řadu let a určitě v tom budeme pokračovat. Je skvělé, že díky YouTube a sociálním sítím máme možnost udržovat blízký kontakt s hudební komunitou. Takové ocenění je samozřejmě příjemné a dík patří především našemu skvělému týmu.
Obrázek

Od roku 2016 pořádáte v prostorách pražské prodejny a jejího okolí akci s názvem Festiwall. Popište nám její náplň. Jde o hudební festival v klasické podobě, nebo se jeho programová náplň od ostatních hudebních festivalů nějakým způsobem odlišuje?
Festiwall je akce mířená především na muzikanty a má v zásadě tři části. Vedle spousty živých vystoupení najdete v programu také workshopy, školení a přednášky. Ve veletržní části dáváme prostor obchodním partnerům, českým výrobcům a značkám, které u nás zákazníci tak často nevidí. Letošní Festiwall jsme bohužel kvůli pandemii nemohli uspořádat. O to více se těšíme na příští rok.

V úvodu rozhovoru jsme se zmínili o letošních 20. narozeninách značky Kytary.cz. Proběhly nebo proběhnou nějaké oslavy?
Nějaké velké oslavy výročí jsme se rozhodli odložit. Až bude vhodná chvíle, tak na oslavy dojde a určitě k tomu přizveme naše fanoušky a veřejnost. Zatím se soustředíme na zvládnutí náročného roku, ve kterém se potýkáme s úplně novými výzvami.

Jaké jsou vaše plány do dalších let? Na co se mohou zákazníci Kytar těšit?
Naše zásadní rozhodnutí je nadále zůstat plně zaměřeni na hudební nástroje a zvukovou techniku. Rozšiřujeme nabídku v segmentech, které u nás v minulosti byly trošku v ústraní; např. dechové a smyčcové nástroje, DJ technika, syntezátory a studiové vybavení. Nově spouštíme elektronický prodej licencí pro hudební software. Letos jsme také naplno rozjeli výrobu a prodej přepravních kufrů na míru pod značkou RaZZoR Custom Cases.

Děkujeme za rozhovor.

redakce

#supportyourshop


Další rozhovory


SKETY

Rozhovor s Veronikou Vítovou o a-cappella souboru SKETY.

Některým čtenářům se může zdát, že rozhovor s kapelou, složenou ze samých zpěváků, na stránky webzinu pro muzikanty nepatří. Při bližším zkoumání ale zjistíme, že SKETY není jen tak ledajaký a-cappella soubor. Například jeden ze členů souboru, Štěpán Janoušek, je počítán mezi naše nejvýraznější jazzové trombonisty napříč generacemi. Další člen, Petr Wajsar, je výrazným skladatelem a aranžérem, spojujícím světy hudby vážné i populární. Veronika Vítová, Marta Kloučková, Alice Bauer i Michal Strnad jsou oblíbenými pěveckými sólisty kapel bluesových (Jan Kořínek & Groove), popových (Nano Illusions) i jazzových (Magnum Bigband, Veronika Vitova Crew, Soundcolor). Jak takový kolektiv výrazných individualit vůbec může pracovat na společné věci, o tom jsem se bavil se zakladatelkou souboru Veronikou Vítovou.


Na návštěvě: Music City

Hudebniny, kam chodí (nejen) světové hvězdy.

Značka Music City patří mezi českými prodejci hudebních nástrojů a zvukové techniky mezi 3 nejvýznamnější hráče. Se třemi pobočkami v Praze, Brně a Uherském Hradišti bychom mohli mluvit o síti prodejen, které hudebníkům a zvukařům poskytují pestrý výběr hudebního náčiní od předních světových značek. Jak složité je udržet tři hudební domy na hladině malého českého rybníka a přitom neztratit krok s konkurencí, aniž by etablovaná značka utrpěla v očích zákazníků na reputaci? Věnuje se Music City také jiným aktivitám než obchodním? I na to nám v rozhovoru odpověděl Jindřich Střelka, majitel Music City.


Na návštěvě: Bici.cz

Žižkovské hudebniny s akcentem na bicí.

Značka Bici.cz je v českém hudebním rybníce unikát. Od svého vzniku v roce 1996, ještě pod názvem Akcent, se na adrese v pražské Cimburkově ulici věnovala opravám harmonik a prodeji nejrůznějších hudebních nástrojů, ovšem s výjimkou bicích. Co vedlo k transformaci takové firmy ve speciálku na bicí nástroje vyhledávané řadou českých bubeníků? Jaký je recept na to, úspěšně provozovat úzce specializovaný obchod po dobu obdivuhodných dvaceti let? I na tyto otázky nám odpověděl Marcel Pražský, majitel obchodu Bici.cz.

Odpovědět