Bad Cat Siamese Drive Pedal

Odpovědět
Tomislav Zvardon
Příspěvky: 5
Registrován: 13 dub 2015 11:33

Bad Cat Siamese Drive Pedal

Příspěvek od Tomislav Zvardon »

1+1=3
18. 8. 2015

Určitě jste také zaznamenali trend posledních let, kdy značky, které jsme znali dlouho pouze jako producenty kytarových zesilovačů, do svého sortimentu zařazují také efektové pedály - především tedy zkreslovala. Jen namátkou mě teď napadá třeba Bogner, Rivera, Hot, Messa Boogie atd. Ne jinak tomu je i u opravdu prvoligové americké firmy Bad Cat, kterou jsem měl vždy spojenou především s velmi kvalitními „botiqovými“ zesilovači s originálním zvukem a i designem. Novinkou u těchto kalifornských koček je overdrive pedál nesoucí výstižný název Siamese Drive Pedal.

Design
Efekt, nebo přesněji řečeno efekty, jsou schovány do poměrně velké celokovové krabičky. Vstupní jacky jsou umístěné z boku, což je trochu škoda, protože tím se bohužel ještě více zvětšuje potřebný prostor pro umístění krabičky v pedalboardu. Zlato-černý design krabičky s namalovanými hlavami siamských tygrů, kterým se při aktivaci pedálů rozsvítí červeně oči, mne osobně sice úplně neuchvátil. Ale věřím, že se určitě najde spousta lidí, kterým se právě ony svítící tygří oči budou líbit. Všechny ovládací prvky jsou viditelně a logicky umístěné. Vše je jasně popsané, takže pokud už jste někdy nějakou zkreslovací krabičku měli v ruce, není potřeba žádných manuálu a můžete rovnou začít hrát. Efekt můžete napájet buď 9V baterií; plastový kryt a vanička pro baterii je umístěna vespod krabičky, díky ní není potřeba nic šroubovat atd... praktické. A nebo lze samozřejmě použít 9V zdroj se standardní samicí.

Funkce a koncept
Siamský tygr je, nebo vlastně jsou dvě naprosto totožné krabičky v jednom pedálu. Ovládaní je více než jednoduché. Každý kanál má svůj Gain (úroveň zkreslení), Ouput (výstupní hlasitost) a Tone (ekvalizér). Použit můžete každý kanál zvlášť a nebo i oba dohromady. Tím pádem máme k dispozici v podstatě tři plnohodnotné zkreslení. Musí říci, že se mi tento koncept dvou zcela totožných, na sobě nezávislých pedálů moc líbí. Pokud používáte kombo pouze s čistým zvukem, můžete si takto vyřešil zvuk na doprovody i na sóla jednou jednoduchou krabičkou.
Obrázek
Zvuk
No pane jo! Tak jak mne trochu zklamal design, zvuk mne naopak naprosto nadchnut už od prvních tónů. Velikou pochvalu dostává potenciometr Gain, který opravdu funguje ve všech úrovních jeho nastavení. Pokud ho otočíte úplně na nulu, krabička se chová spíše jako „clean boost"... jen vám lehce nakopne váš zesilovač. To se dá krásně použít například jako zesílení vašeho čistého zvuku na sóla atd. Na výsledné barvě a úrovni zkreslení při nulovém nastavení Gainu se bude určitě podílet to, jak silné máme snímače a také jaké používáte combo. Já vše zkoušel z lubovkou PRS JA-15 a s telecasterem v kombinaci s celolampovým aparátem Brunetti Singleman 35. U obou nástrojů jsem si nulové nastavení gainu opravdu moc užíval. Zvuk lezce komprimuje, ale stále zůstával čistý. Jen až když jsem více zabral do strun začal úplně malinko kreslit. Například pro jazzové či fusion sóla úplně parádní zvuk. Pokud necháte ovladač Tone na půlku, zvuk se vám korekčně nijak neznění a zůstává tak, jak máme nastavené kombo, což je super. Pokud si ho přejete přiostřit, nebo naopak trochu zatemnit, ovladač Tone pracuje výrobně. S postupným otáčením gainu doprava pochopitelně přibývá zkreslení. Někde kolem 9-12h (záleží na kytaře a snímačích) získáte krásný vintage, řekněme bluesový drive, který si stále zachovává svou dynamiku a naprosto respektuje nástroj, kterým krabičku krmíte. Tedy nijak nemění její charter, což je pro mne více než důležité. Někdy od tří hodin dále nabízí siamský tygr hezký lampový, řekněme naturální overdrive, který zůstává stále velmi čitelný bez zahlcovaní, či řekněme tzv. „zachlupacovaní“ tónů. Zvuk se dobře hodí jak na sóla, tak i na doprovody. Pokud by vám úroveň zkreslení přece jen nestačila, můžete zapnout oba kanály současně. Zkreslení zhutní, hlasitost pokud ji máme nastavenou na druhém kanále na víc se zvedne a vy takto dostane krásný zvuk například na sóla. Když otočíte oba Gainy zcela doprava a sešlápnete oba kanály najednou, dá se z krabičky dostat opravdu slušná metalová pila. Ale pozor, zvuk je pořád konkrétní! To platí i pokud například podladíte kytaru. Nemám doma na metalové zkreslení úplně tu správnou kytaru. Zkoušel jsem to se samými vintage nástroji, ale možná, kdyby se do toho toho zapojila nějaké sedmička Ibanez se silným snímači, mohl by s toho být pěkný nářez.

Závěr
Bad Cat Siamese Drive je dle mého opravu skvělé zkreslovadlo, s velmi širokým závěrem nastavení od clean boostu až po šťavnatý skvěle znějící přírodní overdrive. Moc se mi líbí koncept dvou totožných kanálů, na kterých si můžete navolit zcela odlišné zvuky. Pokud používáte zesilovač typu Fender, který má jen čistý zvuk a hledáte k němu nějaké zkreslovadlo, hrajete spíše fussion, blues, rock, hard rock a podobné, myslím, že by se vám takhle krabička mohla moc líbit. Zachovává charakter nástroje a disponuje výbornou dynamikou. Dle mého jedno z nejlepších orerdrivů, které jsem měl tu možnost vyzkoušet. O designu by se dalo polemizovat, ale funkčnost, praktičnost, univerzálnost a provedení na jedna.

Oficiální videa firmy Bad CatVýrobce: Bad Cat
Zapůjčil: 3D Music s.r.o.

Tomislav Zvardoň
PROFIL AUTORA: Tomislav Zvardoň
Kytarista, skladatel a lektor. Narodil se v Opavě, vystudoval vysokou školu pedagogickou s aprobací hudební a výtvarná výchova. V současné době působí např. v kapelách Duende, Plum Jam, Kentonmania Bigband atd. V minulosti spolupracoval například s Tam Tam Orchestra, Blankou Šrůmovou, J. P. Rybou, Oscarem Petrem, skupinou Tshikuna, Šum Svistu, Bo Bigband a dalšími. Dále působil jako člen orchestru muzikálu Rusalka, Pokrevní bratři. Je také autorem 1. internetové konzervatoře (iDNES) – internetová škola kytary. Věnuje se též pedagogické praxi (soukromá výuka kytary, lektor školicího střediska Deccart). Více info na www.zvardon.cz.

Odpovědět