Recenze

Inteligentní looper nové generace.

Firma TC Electronic uvedla na trh nový přírůstek v rodině DITTO - těch roztomilých, černých krabiček. DITTO JAM X2 LOOPER nabízí kromě neomezeného množství smyček a snadného, intuitivního ovládání také pár průkopnických inovací, které nám doposud byly neznámou hudbou budoucnosti. Každý z nás muzikantů určitě zažil spoustu peripetií se složitým nastavováním MIDI tempa do looperu. U některých hudebních stylů pak mohla být tato varianta spíše kontraproduktivní, poněvadž nás omezovala na jeden timing a hudba pak nemohla “dýchat”. Druhou možností, na rozdíl od MIDI setupů, bylo prosté následování smyčky. V tuto chvíli se looper stával kapitánem lodi a my byli nuceni ho slepě následovat. To už je dnes ovšem archaickou vzpomínkou…
První setkání. Už pří prvním rozbalení mi ty kluci severský udělali strašnou radost. Na rozdíl od jiných firem, schopných vám k nejprostšímu boosteru přibalit manuál, který by se počtem stran mohl rovnat Dekameronu, razí TC Electronic svůj strohý, severský styl. Jeden list formátu A5 v sobě nese rychlý návod k použití, stručné vysvětlení režimů REC-DUB-PLAY a REC-PLAY-DUB a schéma správného umístění, či připojení přibaleného, externího mikrofonu. Tahle sympatická jednoduchost se prolíná i do samotného efektu, počínaje vkusným, černě popelavým vzhledem.
Ovládací prvky na předním panelu jsou tvořeny velkým retro potenciometrem na ovládání hlasitosti smyček, dvojicí spínačů LOOP a STOP (každý disponuje svou vlastní LED diodou) a přepínačem režimů...


15. 2. 2019

Ibanez RGD61ALMS

Plnokrevná kytara pro metalové hráče.

Jak tak tu kytaru vyndávám z krabice a mlsnýma očima zkoumám její nádherné zpracování, kresbu a texturu dřeva a nápadité vyfrézování a lakování, tak přichází malé překvapení. Vždyť je to multiscale! Ačkoli jsem zběžně obeznámen s tímto typem nástrojů, sám jsem takový kousek ještě v ruce nedržel. Když jsem viděl nástroj na obrázku v odkazu od šéfredaktora, tak mě to vůbec netrklo. Tak to jsem moc zvědav, co se z této vskutku zajímavé kytary vyklube. Na druhou stranu jsem rád, že mám možnost něco...

Šestisetwattová basová hlava Head of Doom od Pána tlustých strun z Black Sabbath.

O tom, že každý mistr jakéhokoliv oboru má nejraději své vlastní nádobíčko nutné k výkonu profese, nemůže být pochyb. Kuchaři mají vlastní nože, zedníci lžíci a vodováhu, elektrikáři letitou brašnu se všemožným nářadím, a muzikanti své hýčkané nástroje, od kterých se těžko odlučují. Pokud však hrají rock, potřebují kromě nástrojů i aparaturu, nedílnou to součást svého zvuku...
Přeučený kytarista. A právě na této aparatuře záleží, zda bude jejich zvuk osobitý a jedinečný, či zda splyne, tak...

10. 1. 2019

Aroma AG-26A

Buskerův společník.

Společnost Aroma nám přináší novinku na poli akustickýc komb. Cílovou skupinou těchto modelů budou, dle mého názoru, z většiny pouliční umělci, právě díky technologiím, které sebou tahle bedýnka přináší. Aroma AG-26A je pětadvacetiwattové kombo pro akustickou kytaru. Největší zajímavostí tohoto aparátu je integorvaný akumulátor, který umožňuje kombo využívat na nejrůznějších místech, nezávisle na přítomnosti elektrického zdroje. V souvislosti s touto charakteristikou byla navržena i konstrukce...

Kytarový aparát z budoucnosti.

Kdyby mi někdo sdělil před deseti lety, že se budu rozplývat nad amp modelingovým zesilovačem, který se dá hravě posadit vedle celolampy a nepozná se téměř rozdíl, asi bych si ťukal na hlavu. Dneska po zkoušce novinky od firmy Hughes & Kettner, kytarové hlavy Black Spirit 200, si tak úplně jistý nejsem, ale začněme od začátku.
Hughes & Kettner je etablovaná značka na poli kytarových aparátů a zároveň firma, která se neustále snaží přijít s něčím a inovativním....

V jednoduchosti síla zůstává.

Novinkou italské firmy Studiologic je řada Studio, navazující na předchozí řadu Grand. Její model jsme již testovali, proto čtenářům doporučuji i tento test. Řada Studio nabízí modely s 88 a 73 klávesami, na ten menší se podíváme v dnešním testu.
Design. Na první pohled se řada Grand a Studio téměř neliší. Na horním panelu opět najdeme tři joystickové ovladače s různou logikou směrového ovládání, příjemný barevný displej, univerzální otočné tlačítko na volbu hodnot a tři tlačítka pohybu v...


Kytarový overdrive.

Blíží se konec roku, tedy období, které člověka často svádí k mnoha úvahám a shrnutím. Z kytarového pohledu pro mě byl letošní rok ve znamení té nejběžnější a nejpoužívanější věci, kterou může kytarista mít – overdrive. Někdy v květnu jsem si od svého kamaráda koupil zesilovač Marshall 2061X. Jojo, ta sladká dvacetiwattová celolampa, s tím nejjednodušším ovládáním pomocí pouhé dvojice potenciometrů Volume a Tone. Po koupi ovšem nastalo klasické dilema výběru vhodného krmidla, které by se chtělo...

23. 11. 2018

KORG prologue

Nejvyšší model z řady analogových syntezátorů KORG.

Sérii původních nástrojů firmy KORG s analogovými oscilátory ( a , které jsme již testovali a můžete je použít pro další informace) aktuálně vévodí největší model prologue. Existuje buď v 8hlasé verzi s 49 klávesami, nebo v 16hlasé s 61 klávesami. Na větší model se podíváme v dnešním testu.
Koncepce a design. Prologue je tříoscilátorový syntetizér s dvěma nebo třemi jednoduchými efektovými jednotkami. Dva analogové oscilátory nabízí klasické vlnové průběhy (pila, trojúhelník, obdélník)...

12. 11. 2018

Marshall DSL100HR

Metalová mašina made of British steel.

Firma Marshall stále drží prst na tepu kytarového zvuku. Stále dokáže přijít s novinkami nebo úpravami již prověřeného. Marshall tu byl, je a rozhodně ještě dlouho bude. Řada Marshall DSL útočí na poctivé rockery, metalové hráče a vyznavače moderních metalových odnoží, ale stále si zanechává typický charakter zvuku, jaký umí jen Marshall. DSL v názvu znamená Dual Super Lead a v základu má jít o zvuk Marshalla Super Lead z roku 1959, ale notně zmodernizovaného a odpovídající dnešnímu pojetí...

Kytarové preampy V4 The Kraken, V4 The Sheriff a V4 The Countess.

Tyto kytarové preampy jsou jedinečné nejen svým vzhledem, ale i čistě lampovým a plně dynamickým zvukem. Jsou zcela intuitivně ovladatelné a každý, kdo alespoň párkrát v životě viděl kytarový aparát, je zvládne používat. Navíc jsou vyrobeny ve staré dobré Anglii firmou Victory Amps, která ví, co má ohledně kytarového zvuku dělat. Může si kytarista přát ještě něco víc?
Už vidím, jak si čtenář říká: „Áááá, pan recenzent se buď úplně zbláznil, nebo mu tohle někdo dobře zaplatil?...

29. 10. 2018

Marshall Origin50C

Poctivej dříč rokenrollu.

Novinkou na poli kytarových aparátů, od nejlegendárnějšího výrobce kytarových aparatur Marshall, je kombo Origin 50C. Firma funguje již od počátku 60. let 20. století a je jedním z největších, nejúspěšnějších a nejvýznamnějších výrobců kytarových aparátů na světě. Marshally definovaly zvuk elektrické kytary a nalezneme je na všech nahrávkách počínaje Jimi Hendrixem po moderní metalové ekvilibristy a vyznavače metalových extrémů. Schválně, zkuste kouknout na Internet, na co ti slavní muzikanti...

Jednoduché a snadno přenosné stage piano ve vylepšené verzi.

Pokročilejším sourozencem nástroje Numa Compact 2 italské firmy Studiologic je model 2X, přinášející několik zajímavých novinek, zejména sekci pro ovládání varhanního zvuku a funkci počítačového USB audio převodníku. Protože starší nástroj byl již zde testován, odkazuji zájemce na jeho přečtení a v tomto testu se soustředím pouze na změny a novinky.
Design a ovládání. Základní podoba designu (tedy elegantní černo-oranžové provedení) a ovládání zůstala, ale přibyla na první pohled výrazná...

21. 9. 2018

VOX MV50 High Gain

Já jsem malej, ale šikovnej.

Nevím proč, ale když jsem poprvé zahrál na tenhle miniaturní zesilovač, vybavil se mi Taz, z kresleného seriálu Tazmania. Prostě maličký čertík, který umí udělat pěknej bordel a je ho všude plno. MV 50 High Gain je další novinkou od firmy VOX. Opět se jedná o další přírůstek do řady mini zesilovačů série MV50, který je tentokrát zaměřený, jak už název napovídá, na Hi Gain zvuky. Nedávno jsem zde popisoval jeho hodnějšího brášku . VOX zde opět použil svůj unikátní analogový obvod, který je...

Nová generace klávesových kontrolérů s hlubokou integrací.

První verzi klávesového kontroléru nabízející přímou integraci s balíkem KOMPLETE jsem si pořídil hned po tom, co se produktová řada objevila na trhu. O tehdejší pohledu na věc se můžete více dočíst ve společné recenzi s na Audiozone.cz. Po nějaké době a ne zcela ideálním rozvoji vyšel zásadní update ovládacího software na verzi 1.5, který jsem popisoval v . Mezitím uplynulo hodně času (druhý zmiňovaný článek je z podzimu 2015) a KOMPLETE KONTROL se dostal do verze 2.0, a to jak jeho software,...

10. 8. 2018

FGN JMP-AL-R VWH

Mocný bass z Matsumoto Nagano…

V přírodě je živočišná čeleď „Baskytaristi“ z řádu „Muzikantů“ vnímána jako poměrně hodně konzervativní až mnohdy asketická bioforma, což se týká jejího vybavení instrumenty. Často svá tykadla, bůhví proč, obrací pouze k severoamerickým lokalitám, zatímco zcela opomíjí jiný, originální život, hojně vyvěrající i v jiných biotopech, než jimi v nektriticky adorované Kalifornii, která sice má drobné nezanedbatelné prvenství, ale jistě to nebude napořád. Stačí jen pomyslet na přítomnost...

6. 8. 2018

VOX Adio Air GT

Mrňous na takovéto obyčejné hraní.

V dnešní době je už zcela běžné, že si dobrou kytarovou nahrávku můžete udělat doma v domácím studiu. Nepotřebujete k tomu hradby beden a lampové zesilovače. Dneska stačí dobrý amp modelingový zesilovač, multiefekt nebo modelingové kombo a nahrávka je hotová. K tomu je VOX Adio Air GT jako stvořen. Na druhou stranu co dělat, když zavolá kamarád, že ve zkušebně je plno a není tam správná tvůrčí atmosféra a že se jede za Prahu vlakem, hrát a čerpat inspiraci do přírody. Odpověď díky VOX Adio Air...

Kytarový svět v kapse.

Už jsem asi starý, ale naprosto největší radost mi dělá hrát si s těžkými plechovými mašinami, ve kterých se zahřívají saturované lampy a tiše vrní značková trafa. Přístroje mají pár knoflíků, ale efekt je slyšitelný při prvním zmáčknutí tlačítka ON. A teď najednou nějaké „virtuály a digitály“, se kterými se mladoši tak důvěrně stýkají a milují je? Inu, je třeba bojovat s moderními technologiemi, jak jen to jde. Ale nejlepší je, naučit se je zkrotit, pak jsou do dobří sluhové...

Kvalitní Les Paul za neuvěřitelně nízkou cenu.

Na webových stránkách renomovaného japonského výrobce elektrických kytar a baskytar ESP stojí v popisu tohoto produktu zásadní věta. „EC-256FM je perfektním důkazem toho, že skvělá kytara nemusí být prohibitivně (rozuměj nedostupně) drahá.“ Po třech týdnech testování musím uznat, že se nejedná pouze o zavádějící reklamní prohlášení, ale že toto tvrzení se může solidně opřít o kvality tohoto cenově velice dostupného nástroje.
Trocha historie a kontextu. Zkratka ESP v sobě skrývá název...

14. 5. 2018

Hammond SKX

Nový model dvoumanuálových varhan.

Model SKX firmy Hammond, větší a plnokrevnější verze jednomanuálového modelu SK1 i dvoumanuálové SK2, je variantou kombinující klasické dvoumanuálové varhany se „stage“ sekcí obsahující klavírní a jiné zvuky. Oproti SK2 nově přibyly tři sady táhel pro plnohodnotné ovládání varhanního zvuku a dalších pár novinek týkajících se zvukových možností. Podívejme se na tento zajímavý nástroj v dnešním testu.
Design. Nástroj je věrný klasické velikosti dvoumanuálových varhan bez většího množství...

Co nám Fender uvařil?

Gigant kytarového průmyslu Fender, připravil pro rok 2018 novou kolekci kytarových pedálů, kterou představil na NAMM 2018. S čím se asi dá ještě přijít na poli kytarových efektů? Fender má jasnou vizi a předkládá další řadu originálních efektů, které spojují tradici s moderní technologií. Fender v nové řadě nabízí tyto klasické efekty – overdrive, distortion, kompresor, delay, reverb a buffer.
Na poli kytarových krabiček se přece jen už těžce hledá nějaká nová cesta kam posunout zvuk,...

13. 4. 2018

Royer R-10

Letitá technologie v moderním kabátě.

Když na počátku minulého století dva fyzikové Walter Schottky a Erwin Gerlach kromě jiného zkoumali chování vodičů v magnetickém poli, jistě netušili, že díky kmitajícímu slaboučkému kovovému pásku mezi dvěma póly magnetu budou hudebníci a zvukaři o pár let a vlastně i století schopni zaznamenávat hudbu a mluvené slovo v nebývalé kvalitě...
Třetí „pionýr“ v oblasti audia – Harry Olson – pak jejich vědeckou práci zpřístupnil běžné výrobní produkci a páskové mikrofony se tak díky své...